Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kjell Forsén: Kasvua rohkean uudistumisen kautta

Teknologiateollisuus ry

Kjell Forsén: Kasvua rohkean uudistumisen kautta

Julkaistu: 05.08.2014 klo 14:26
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

– Moni yritys on tullut tiensä päähän jatkamalla vanhan menestysreseptin mukaista toimintaansa liian pitkään. Uudistuminen vaatii  uskoa siihen, mihin on ryhtynyt, vaikka toivotunlaisia tuloksia ei heti syntyisikään, kirjoittaa Vaisala Oyj:n toimitusjohtaja Kjell Forsén Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa

– Me Vaisalassa palvelemme useita, keskenään hyvinkin erilaisia asiakasryhmiä. Hintakilpailu ei ole meille vaihtoehto, siksi kasvua ja menestystä täytyy hakea eri keinoin. Suurin kilpailuetumme on lähes 80 vuoden aikana kertynyt osaaminen.

– Olemme viime vuosina laajentaneet toimintaamme sääriippuvaiseen uusiutuvaan energiaan, sääpohjaisiin informaatiopalveluihin sekä vallitsevien olosuhteiden mittaamiseen ja monitorointiin life-science -teollisuudessa.

Vaisala on tehnyt kustakin alueesta monipuoliset selvitykset ja laatinut kattavat strategiat erilaisine skenaarioineen.

– Tästä huolimatta lopullinen go/no go -päätös sisältää myös aina vaistoon perustuvan tunnepohjaisen tekijän, eikä epävarmuutta voida koskaan faktoilla ja analyyseillä täysin eliminoida, Forsén kirjoittaa.

Lue blogi kokonaisuudessaan