Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kasvukaista.fi -palvelu kutsuu ideoimaan tulevaisuutta Kotkan-Haminan seudulla

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kasvukaista.fi -palvelu kutsuu ideoimaan tulevaisuutta Kotkan-Haminan seudulla

Julkaistu: 27.05.2014 klo 10:07
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Juuri avautunut Kasvukaista.fi on sähköinen palvelu, jossa kansalaiset saavat äänensä kuuluville uudella tavalla. Palvelun tarkoituksena on kerätä innovatiivisia ajatuksia Kotkan-Haminan seudun kehittämiseksi entistä kilpailukykyisemmäksi ja vetovoimaisemmaksi. Erityisen kipinän seudun kehitykselle tarjoaa alueellisen elinvoiman lähde, E18-moottoritie.

Ideat, joita mm. yksityiset henkilöt, yritykset, kehitysorganisaatiot, viranomaiset, harrasteryhmät, eturyhmät, opiskelijat ja koululaiset saavat esitellä sivustolla, voivat liittyä mihin tahansa yhteiskunnallisen elämän osa-alueeseen. Ajatuksia voidaan kehittää yhteistyössä eteenpäin, joten niiden ei tarvitse olla kaikilta osiltaan loppuun asti harkittuja.

Palvelu tarjoaa mahdollisuuden kommentoida kehitysideoita ja kerätä niiden taakse toimintaan valmiita ryhmiä. Kasvukaista.fi yhdistää yksityiset kansalaiset koulutus-, elinkeino- ja kulttuurialojen innovaattoreihin. Siksi ei ole pois suljettua, että idea päätyy jatkokäsittelyyn eri alojen ammattilaisten keskuudessa.

Kasvukaista.fi -palvelu on toteutettu osana Tukholma-Pietari kehityskäytävä -hanketta, jolla tehostetaan Kotkan, Helsingin ja Turun mahdollisuuksia hyötyä E18-moottoriväylän kasvavista ihmis-, pääoma- ja tavaravirroista. Poikkeuksellista kaupunkiyhteistyötä tuetaan merkittävästi TEM:in ja LVM:n taholta. Yhteistyö tuottaa uusia kestävään kehitykseen kytkeytyviä liiketoimintamuotoja ja palveluja (Kotka), vahvistaa kansainvälisiä investointimahdollisuuksia (Helsinki) sekä avaa uusia markkinoita meriteknologiayrityksille (Turku). Hankkeen päärahoittajana on Päijät-Hämeen liitto ja Euroopan unionin aluekehitysrahasto.

Lisätietoja Kasvukaistasta www.kasvukaista.fi:

Toomas Lybeck, Venäjä-yksikön päällikkö, Cursor Oy

puh. 040 190 2571, toomas.lybeck@cursor.fi

Erika Vanhala, Venäjä-yksikön assistentti, Cursor Oy

puh. 040 190 2511, erika.vanhala@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon