Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kasvuhakuiset venäläisyritykset kokoontuvat tapaamaan suomalaisia yhteistyökumppaneita Rubicon Forumissa 19.–21.11. Lahden Messukeskuksessa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Julkaistu: 17.11.2014 klo 08:55
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

TERVETULOA RUBICON FORUMIIN TO 20.11.2014 KLO 9.30 – 16.00.

Kolmannen kerran järjestettävän Suomi-Venäjä bisnestapahtumaan Rubicon Forumin odotetaan keräävän noin sata venäläistä yritysedustajaa Lahteen 19.–21.11.2014.

Investointi- ja yrityskehitysfoorumi Rubicon kerää satakunta venäläistä yritysedustajaa ja sijoittajaa Lahden Messukeskukseen kuulemaan liiketoiminnan kansainvälistämisestä ja Euroopan markkinoille laajentumisesta sekä tutustumaan paikalliseen yrityskenttään, suomalaisiin palveluntarjoajiin ja Suomeen yritysympäristönä. Tapahtumassa suomalaisyritykset puolestaan pääsevät tutustumaan potentiaalisiin venäläisiin yhteistyökumppaneihin ja asiakkaisiin sekä kuulemaan ajankohtaisia puheenvuoroja Suomen ja Venäjän välisestä kaupasta ja yhteistyöstä.

Venäjältä tapahtumaan osallistuu monien eri alojen yrittäjiä sekä julkissektorin edustajia. Venäläisistä osallistujista voi mainita Finlanding -yrityskilpailun 10 voittajaa, jotka valittiin 173 kilpailuun osallistuneesta kasvuyrityksestä sekä businessdelegaatiot Pietarista, Moskovasta ja Samarasta. Lisäksi tapahtumaan osallistuu Suomeen jo etabloituneita venäläisomisteisia yrityksiä.

Venäjän kaupallinen edustusto Suomessa tukee tapahtumaa ja kutsuu osallistujia eri puolilta Venäjää.

Tapahtuma on houkutellut Lahteen myös runsaasti venäläismedian edustajia. Muun muassa seuraavat venäläismediat ovat mukana Foorumissa:
RBK –press

Delovoj Peterburg
Ekspert
Fontanka
Novye Rubezhi

Lisätietoja Foorumista: http://forum.rubicon.fi/

Erillinen lehdistötilaisuus järjestetään to 20.11. klo 12.15, kieli Suomi ja Venäjä.

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Julia Kurhinen
julia.kurhinen@ladec.fi

Cursor Oy
Sergey Troshkov
sergey.troshkov@cursor.fi

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Kestävän kasvun vauhdittaja LADECin tehtävänä on kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta. LADEC tarjoaa yrityksille monipuolisia yrittäjyys-, sijoittumis- sekä kasvu- ja kehittämispalveluita. Osaamiskärkinämme ovat cleantech ja teollinen muotoilu. Yhtiöllämme on laaja kansainvälinen yhteistyöverkosto erityisesti cleantech- ja kasvurahoitussektoreilla.