Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kärkkäisen kasvu kiihtyy

Kärkkäisen kasvu kiihtyy

Julkaistu: 27.04.2016 klo 09:15
Julkaisija: J.Kärkkäinen Oy

Käyttötavarakaupastaan tunnetun J. Kärkkäinen Oy -konsernin kasvu kiihtyi päättyneellä tilikaudella, sekä alkaneen tilikauden aikana. Kasvua 2/2015 – 1/ 2016 tilikauden aikana kertyi sekä käyttötavarakaupan että koko konsernin osalta +6% edelliseen tilikauteen 2/2014 – 1/2015 nähden.

Vuosi 2016 on myös käynnistynyt erinomaisesti ensimmäisen neljänneksen osalta: käyttötavarakaupan liikevaihto on kasvanut yli +11% vuoden 2015 ensimmäiseen neljännekseen verrattuna. Kasvua neljän tavaratalon osalta on syntynyt +7% ja verkkokaupan osalta yli +70%.

Kärkkäisen suurin tapahtuma vuoden aikana on syksyisin ja keväisin järjestettävät kaksiviikkoiset Sikapäivät, joista viimeisin oli maalis- huhtikuun vaihteessa. Perinteikkään Sikapäivien liikevaihdon kasvu oli huomattava edelliseen vuoteen nähden ollen peräti +18%.

J. Kärkkäinen Oy:n kasvulukuja selittää monilta osin se, että asiakkaat arvostavat Kärkkäisen brändiä: edullisia hintoja ja laajoja valikoimia. Myös merkittävät panostukset verkkokauppaan sekä taustajärjestelmiin alkavat näkymään kasvussa.

Lisätietoja: Samuli Romppainen, markkinointijohtaja, P. 0400 857 550, samuli.romppainen@karkkainen.com

J. Kärkkäinen Oy on innovatiivinen ja nopeasti kasvava sekä kehittyvä tavarataloketju. Kärkkäinen on kotimainen perheyhtiö, joka on perustettu vuonna 1988. Yhtiön palveluksessa on noin 500 työntekijää. Kärkkäisellä on kaksi tavaratalokonseptia: isot tavaratalot Ylivieskassa ja Lahdessa sekä pienemmät Oulussa ja Iissä sekä koko ajan kasvava verkkokauppa www.karkkainen.com