Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kansainvälinen suorahakuyritys kiinnostui suomalaisesta johtamisosaamisesta

Kansainvälinen suorahakuyritys kiinnostui suomalaisesta johtamisosaamisesta

Julkaistu: 26.01.2015 klo 09:38
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

50 maassa toimiva johdon suorahakuihin erikoistunut Pedersen & Partners ryhtyy yhdessä StaffPoint Executiven kanssa rekrytoimaan suomalaisosaajia kansainvälisiin tehtäviin.

Voimakkaassa kasvussa olevan kotimaisen johdon suorahakuyrityksen StaffPoint Executiven johtaja Jussi Pokkinen tietää, että suomalaisten johtamisosaaminen on kovassa kurssissa maailmalla.

-Pedersen & Partners oli meihin yhteydessä, sillä heitä kiinnostaa erityisesti löytää kokeneita päällikkö- ja johtajatason osaajia Suomesta kansainvälisiin tehtäviin.  Suomalaiset johtajat tunnetaan yhteistyökumppanimme mukaan ennen kaikkea vahvasta digimaailman ymmärtämisestä ja kyvystä viedä asiat strategiasta käytäntöön, Pokkinen kertoo.

Heikkouksiakin rekrytointikonsultit ovat suomalaisissa tunnistaneet.

-Puutteet oman osaamisen markkinoinnissa ovat edelleen suomalaisen kompastuskivi. Rehellinen toki pitää olla, mutta omia kykyjä ei pidä alkaa vähättelemäänkään, Pokkinen muistuttaa.

Yhteistyö Pedersen & Partnersin kanssa avaa ovia myös StaffPoint Executivelle maailmalla.

-Voimme jatkossa palvella asiakkaitamme myös, kun heillä on tarve löytää kansainvälisiä erikoisosaajia Suomeen tai johonkin ulkomaan toimipaikkaansa, Pokkinen kertoo.

Pokkisen mukaan suorahauissa korostuu aina konsultin paikallinen asiantuntemus ja verkostot.

-Jaamme Pedersen & Partnersin kanssa saman ajatuksen vahvasta paikallisesta läsnäolosta. Heillä on toimistot 50 eri maassa ja meillä 20 paikkakunnalla Suomessa, Pokkinen luettelee.

Pedersen & Partners on kansainvälisesti nopeimmin kasvanut kasvumarkkinoille suuntautunut johdon suorahakuyritys. Sen on perustanut tanskalainen Poul Pedersen vuonna 2001. Yritys toimii 50 maassa ja työllistää 350 konsulttia. Sen  palveluksessa on 150 researcheria. StaffPoint edustaa jatkossa Pedersen & Partnersia Suomessa.

-Yhteistyön ansiosta suomalaiset konsulttimme pääsevät osaksi Pedersen & Partnersin toimialakohtaisia kansainvälisiä tiimejä, mikä lisää entisestään ymmärrystämme asiakkaidemme eri toimialoihin alaan kohdistuvista muutoksista ja trendeistä, Pokkinen kertoo.

Jussi Pokkisen viisi vinkkiä, mitä asioita nostaa esiin, kun haet kansainvälisiä tehtäviä:

1. Pelkäämätön asenne – kansainvälisissä tehtävissä pärjää, jos itsetunto on kunnossa ja uskot itseesi – ole ylpeästi suomalainen!
  2. Korkeatasoinen ammattitaito – kaiken a ja o on, että hallitset oman ammatillisen alueesi hyvin. Tämähän ei meille suomalaisille ole ongelma, sillä me olemme useimmiten huippukoulutettuja ja osaaminen on kunnossa
  3. Ennakkoluulottomuus ja avoimuus – kerro, että olet varautunut siihen, että kansainvälisissä tehtävissä tilanteet vaihtuvat nopeasti ja työnkuvaan liittyy oleellisesti erilaisiin työskentelykulttuureihin sopeutuminen. Osoita avoimuutta ja halua ottaa uusia vaikutteita vastaan, suodattaa ja oppia niistä
  4. Kokemus kansainvälisyydestä ja kansainvälisistä yrityksistä ja tehtävistä – tuo esiin, että sinulla on jonkinlainen kosketuspinta kansainvälisyyteen ja kansainväliseen yrityselämään
  5. Hyvä englannin kielen taito – treenaa työnhakua varten vaikka ystävän kanssa. Sujuva englanninkielentaito on edellytys useassa tehtävässä ja jännittävässä tilanteessa harjoittelusta on hyötyä.

Jussi Pokkinen, johtaja
StaffPoint Executive