Etusivu » Tiedotteet » Talous » Kaivosala luottaa Hannukaisen uusiin omistajiin

Kaivosala luottaa Hannukaisen uusiin omistajiin

Julkaistu: 07.05.2015 klo 11:23
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Kolarissa sijaitseva Hannukaisen rauta-kulta-kupari-esiintymä on saanut uuden omistajan, kun Hannukainen Mining Oy ilmoitti ostaneensa esiintymän. Esiintymän ostaja on uusi yhtiö, jossa ovat mukana Tapojärvi Oy sekä Tapojärven omistajat.

Hannukainen Mining Oy on lappilainen toimija, jolla on Tapojärven kautta jo nyt merkittävä painoarvo suomalaisessa kaivosteollisuudessa. Yhtiö tuntee alan ja alueen, ja yhtiön toimijoilla on laaja luottamus.

”Kaivosteollisuus on kaivannut hyviä uutisia, ja nyt niitä saatiin. Kauppa nostaa selvästi luottamusta kaivosalaan ja osoittaa, että varautuminen nousuun alkaa”, kommentoi Kaivosteollisuus ry:n toiminnanjohtaja Pekka Suomela.

"Hannukaisen esiintymä on ollut pitkään tunnettu ja nyt sen kehittämiseen on saatu uskottava yhtiö. Esiintymän kehittäminen toimivaksi kaivokseksi vaatii vielä aikaa, mutta projektilla on mahdollisuus jonain päivänä olla uusi toimija kaivoskentässämme. Nyt tarvitaan aikaa ja kovaa työtä. Toivotamme onnea uudelle yhtiölle ja sen taustavoimille sekä koko Lapille”, sanoo Suomela.

Pekka Suomela
Kaivosteollisuus ry
pekka.suomela@teknologiateollisuus.fi

Kaivosteollisuus ry ajaa kaivos- ja mineraalialan, malminetsintäyhtiöiden sekä alan laite- ja teknologiavalmistajien etuja. Kaivosteollisuus ry edistää myös jäsentensä tietoa ympäristöstä ja työturvallisuudesta, organisoi tutkimusta sekä edustaa jäseniään kansainvälisissä järjestöissä. Yhdistyksessä on 44 jäsentä, joiden palveluksessa on yhteensä viisituhatta työntekijää.