Etusivu » Tiedotteet » Talous » J. Kärkkäinen Oy:n syksy jatkuu kasvun merkeissä

J.Kärkkäinen Oy

J. Kärkkäinen Oy:n syksy jatkuu kasvun merkeissä

Julkaistu: 01.10.2015 klo 09:15
Julkaisija: J.Kärkkäinen Oy

Tavarataloistaan ja verkkokaupastaan tunnetun J. Kärkkäinen Oy:n syksy on jatkunut positiivisen talven, kevään ja kesän jälkeen edelleen kasvun merkeissä. Yhtiön käyttötavarakauppa kasvoi tammi-elokuun välillä +7% vuoden 2014 vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kasvu näyttää jatkuvan suotuisana myös syyskuun osalta.

Kasvua voi pitää hyvänä yleiseen taloustilanteeseen sekä käyttötavarakaupan vallitseviin suhdanteisin nähden. Päivittäistavarakauppa ry (PTY) julkaisi jäsenyrityksiään koskevan tiedotteen torstaina 25.9., jossa kerrottiin käyttötavarakaupan supistuneen tammi-elokuun 2015 välillä -6,4% edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

J. Kärkkäisen käyttötavarakauppa on kehittynyt kaikissa sen yksiköissä – neljässä tavaratalossa ja verkkokaupassa. Erityisesti verkkokaupan kasvu on ollut huomattava.

- Olemme panostaneet kaikkiin liiketoiminnan osa-alueisiin niin kivijalassa kuin verkossakin, jotta asiakas voisi todella kokea, että panostamme valikoimiemme kattavuuteen, edulliseen hinnoitteluun, sekä hyvään palveluun. Koko Kärkkäisen henkilöstö on sitoutunut siihen ja se näkyy myyntimme kehityksessä, kertoo Samuli Romppainen J. Kärkkäinen Oy:stä.

Yleisestä vaikeasta taloustilanteesta huolimatta Kärkkäinen panostaa kasvuun jatkossakin. Yhtiö suunnittelee muiden panostusten ohella edelleen avaavansa uuden tavaratalon Raaheen ja Iin tavaratalo on saamassa remontin valmistuessa lisätilaa myymälään yli 30.000 uutta nimikettä varten.

Samuli Romppainen

markkinointijohtaja

P. 0400 857 550

samuli@karkkainen.com

J.Kärkkäinen Oy on kasvava kotimainen tavarataloketju. 31.1.2015 päättyneen tilikauden liikevaihto koko konsernin osalta oli n.155 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on kaksi tavaratalokonseptia: isot tavaratalot Lahdessa ja Ylivieskassa sekä pienemmät Oulussa ja Iissä, sekä koko ajan kasvava verkkokauppa www.karkkainen.com. Yhtiö työllistää yli 450 henkilöä. Yhtiö julkaisee KauppaSuomi -nimistä Suomen suurinta ilmaisjakelulehteä sekä harjoittaa Suomi Trading -nimellä tukkukauppaa ja yritysasiakasmyyntiä. Yhtiöllä on omia polttoaineenjakeluasemia, kolme omaa henkilöautojen Varikko-monimerkkihuoltokorjaamoa sekä omia Scanburger -hampurilaisravintoloita ja lounasravintola Majakka Lahden tavaratalossa. Tavaratalojen etumyymälöissä toimii myös muiden kaupan ketjujen myymälöitä. J.Kärkkäinen Oy -konserni pyrkii aktiiviseen kasvuun verkkokaupan ohessa avaamalla lähitulevaisuudessa uusia tavarataloyksiköitä.