Etusivu » Tiedotteet » Talous » IdeaSavo 2011 kiinnostaa – mukaan mahtuu vielä

IdeaSavo 2011 kiinnostaa – mukaan mahtuu vielä

Julkaistu: 08.03.2011 klo 14:53
Julkaisija: Miktech Oy

Vuoden alussa käynnistynyt IdeaSavo  2011–liikedeakilpailu on saanut hyvän vastaanoton. Miktech Oy:n järjestämään kilpailuun on tähän mennessä jätetty 37 ehdotusta, joista valtaosa on erilaisia tuoteideoita.

-Mukaan mahtuu vielä, ja erityisen tervetulleita ovat palveluideaehdotukset, joita toistaiseksi on tullut vasta kahdeksan, kertoo kehityspäällikkö Marjo Niittuaho-Nastolin Miktech Oy:stä.
Kilpailuun jätetyissä ehdotuksissa näkyy ajankohtaisuus; kuluvan talven runsas lumen tulo on synnyttänyt runsaasti erilaisia tuoteideoita. Myös ekologisuus ja kierrätys ovat esillä monissa tuoteideoissa.
-Positiivinen yllätys on ollut naisten aktiivisuus kilpailuun osallistumisessa, Niittuaho-Nastolin mainitsee.
Kilpailuehdotuksia on tullut ympäri Suomea, enimmäkseen kuitenkin Etelä-Savosta, Mikkelin, Pieksämäen ja Savonlinnan alueelta.
Kilpailuaika päättyy maaliskuun lopussa, ja uusia ideoita otetaan vielä mieluusti vastaan.
-Erityisesti odotamme uusia palveluliikeideoita, mutta toki tuoteideoillakin kannattaa yhä osallistua.

Liikeideakilpailun tavoitteena on löytää uusia, eteläsavolaisia palvelu- ja tuoteinnovaatioita ja liikeideoita ja sitä kautta aktivoida alueelle uutta liiketoimintaa.
Kisan voittajalle on luvassa 10 000 euron palkinto, ja toiseksi tulleelle 5 000 euroa. Lisäksi voittajille on luvassa asiantuntijoiden apua ideoiden jatkojalostamiseksi kannattavaksi liiketoiminnaksi.

Lisätietoja: www.ideasavo.fi, kehityspäällikkö Marjo Niittuaho-Nastolin,
puh +358 440 361 615, s-posti: marjo.niittuaho-nastolin@miktech.fi, www.miktech.fi

Miktech Oy edistää tutkimustoiminnan ja elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä keskittyen uuden teknologian synnyttämiseen ja käyttöönottoon sekä teknologiayhtiöiden liiketoiminnan kehittämiseen. Miktech Yrityshautomo -hanketta rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.