Etusivu » Tiedotteet » Talous » Hopsu SYT -kassan johtoon

Hopsu SYT -kassan johtoon

Julkaistu: 18.05.2011 klo 17:45
Julkaisija: Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Toimitusjohtaja Juhani Hopsu on valittu Suomen suurimman yrittäjien työttömyyskassan SYT -kassan hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi.

Hopsu seuraa tehtävässä yrittäjäneuvos Lars Gästgivarsia, joka valittiin kevään vaaleissa kansanedustajaksi.

Uusi puheenjohtaja Juhani Hopsu on koulutukseltaan juristi ja hän toimii tällä hetkellä Talousjuristit Oy:n toimitusjohtajana.

Suomalaiset yrittäjät liittyvät Hopsun mukaan nyt aikaisempaa enemmän työttömyyskassan jäseneksi.

-Varsinkin juuri toimintansa aloittavat nuoret yrittäjät pitävät työttömyysvakuutuksen ottamista hyvin luonnollisena.

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassaan (SYT -kassa) onkin tullut tämän vuoden aikana ennätysmäärä jäsenhakemuksia. Hopsun mukaan tavoite on jatkaa edelleen määrätietoista kasvua.

SYT -kassassa on nyt yli 20 000 jäsentä.

Yrittäjä voi saada työttömyyden aikana ansiosidonnaista työttömyysturvaa lähes samoin ehdoin kuin palkansaajakin. - Lakia pitäisi kuitenkin muuttaa vielä hieman, että yrittäjät olisivat täysin tasavertaisessa asemassa muiden kansalaisten kanssa.

SYT -kassa

Porissa koolla ollut SYT - kassa valitsi myös uuden varapuheenjohtajan. Paikalle nousi toimitusjohtaja Milli Lahtinen Helsingistä.

www.syt.fi

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Kassanjohtaja Maritta Onnela, puh. 050 5253830

SYT -kassa Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa on suomalaisten yrittäjien vuonna 1995 perustama itsenäinen työttömyyskassa. Kassan tavoitteena on lisätä yrittäjien elämänlaatua ja turvallisuutta vapaaehtoisen työttömyysvakuutuksen avulla. SYT maksaa työttömäksi jääneelle jäsenelle ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa. Työttömyysetuuksia maksetaan kuukausittain keskimäärin 500 jäsenelle. SYT-kassaan kuuluu tällä hetkellä yli 18 000 yrittäjää eri toimialoilta ja kaikenkokoisista yrityksistä. Vain liittymällä yrittäjäkassaan on työttömällä yrittäjällä mahdollisuus saada ansiosidonnaista päivärahaa. Kassan yleiset ehdot ja työttömyysturvan taso on määritelty työttömyyskassa- ja työttömyysturvalaeissa. SYT:n toimintaa valvoo Finanssivalvonta.