Etusivu » Tiedotteet » Talous » Holvi jatkaa vahvaa kasvua yritysoston jälkeen

Holvi Payment Services Oy

Holvi jatkaa vahvaa kasvua yritysoston jälkeen

Julkaistu: 11.08.2016 klo 10:30
Julkaisija: Holvi Payment Services Oy

Helsingissä vuonna 2011 perustettu finanssialan yritys Holvi julkaisi maaliskuussa tiedon espanjalaisen pankin BBVA-pankin yritysostosta. Uudenlaista yritystiliä tarjoava yritys on oston jälkeen kaksinkertaistanut työntekijöidensä määrän. Kasvuyrityksen tavoitteena on työllistää noin 60 henkilöä vuoden loppuun mennessä.

Holvin pääkonttori on Suomessa, ja se hakee aktiivisesti jalansijaa Euroopassa. Holvi toimii aktiivisesti jo Itävallassa ja Saksassa, jossa yrityksellä on paikallinen tiimi. Holvi julkaisi vastikään yhteistyön saksalaisen fintech-yrityksen SumUpin kanssa. Yhteistyö vakiinnuttaa Holvin asemaa Saksan markkinoilla.

“Yritysoston jälkeen Holvi on keskittynyt tuotekehitykseen ja uusien ominaisuuksien käyttöön ottamiseen. BBVA:n resurssit mahdollistavat nopeamman tuotekehityksen ja pystymme tuomaan markkinoille uusia ominaisuuksia perinteisiä pankkeja joustavammin”, kertoo Holvin perustaja Tuomas Toivonen.

Yrittäjän pakolliset talousrutiinit automatisoituna

Holvi on noteerattu useasti eurooppalaisen fintechin pioneeriksi. Perinteisistä pankeista poiketen Holvin yritystilissä yhdistyy kaikki maksuliikenteestä kirjanpitoon. BBVA:n yritysoston jälkeen Holvi on kehittänyt Suomen ensimmäisen automatisoidun kirjanpidon.

Holvin yritystili, siihen sidottu Holvi Business MasterCard® -maksukortti ja integraatio mobiiliapplikaation kanssa mahdollistavat kuittien sähköisen tallentamisen ja maksutapahtumien automaattisen luokittelun kategorioihin. Yrittäjä maksaa kortilla ja ottaa kuvan kuitista mobiiliapplikaation avulla, jolloin se tallentuu kirjanpitoa varten.

Yrittäjän ALV-saldo on jatkuvasti ajan tasalla ja tililtä saatavat talousraportit mahdollistavat kirjanpidon tekemisen Holvissa ilman välikäsiä tai tilitoimistoja. Yritystiliä avattaessa asiakastunnistus ja -palvelu tehdään sähköisesti. Asiakkaan ei tarvitse tilin avaamiseksi asioida konttorissa.

Holvi on saanut kansainvälistä huomiota muun muassa Wired-lehdeltä, joka nosti sen Euroopan kiinnostavimmaksi startupeista, jonka lisäksi yhdysvaltalainen talouslehti Forbes mainitsi Holvin olevan seuraava suomalainen menestystarina Nokian jälkeen.

Tietoa Holvista

Holvi Payment Services Oy on maksulaitos, jolla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Holvi on kehittänyt ensimmäisen täysin digitaalisen yritystilin, joka toimii myös mobiilissa, ja siihen liitetyn debit-maksukortin. Holvi toimii koko Euroopassa EU:n maksupalveludirektiivin mukaisesti.

Toimitusjohtaja: Johan Lorenzen
Perustettu: 2011
Henkilöstö: 30+
Toiminta: Suomessa, Saksassa ja Itävallassa sekä seitsemässä muussa Euroopan maassa pilottiasiakkaita.

Yhteystiedot,
Elina Räsänen