Etusivu » Tiedotteet » Talous » Heinäkuu kovan myynnin aikaa Finlaysonilla

Heinäkuu kovan myynnin aikaa Finlaysonilla

Julkaistu: 25.08.2015 klo 09:15
Julkaisija: Finlayson

Finlaysonin menestyksen takana muodonmuutoksen kokenut Muumi-mallisto sekä uudet otteet liiketoiminnassa.

– Ihmiset ovat palkinneet rohkeat uudistukset toiminnassamme kiinnostumalla meistä ja ostamalla tuotteitamme, tiivistää Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila syyt menestyksekkääseen heinäkuuhun.

Vähittäiskaupan kasvu kiritti Finlaysonin heinäkuussa kovaan nousuun. Kaikkiaan Finlaysonin myynti heinäkuussa kasvoi 53 % edellisvuoteen verrattuna.

– Kiinnostuksen kasvu tuotteitamme kohtaan on näkynyt kävijämäärien kasvuna omissa kanavissamme. Uudistunut Muumi-mallistomme on saanut erinomaisen vastaanoton ja myynti on käynnistynyt sen osalta voimakkaasti, Kurttila kiittelee.

Kasvua on tapahtunut myös Finlaysonin kumppanien kanavissa. Kovimman kasvun tehneet kumppanit ovat lähestulkoon tuplanneet myyntinsä tammi-heinäkuussa 2015 Finlaysonin osalta viime vuoden samaan ajankohtaan verrattuna.

Kesä ja joulu ovat kodintekstiileissä keskeisimmät myyntisesongit. Kurttila uskoo, että hyvä vire Finlaysonin tuotteiden ympärillä jatkuu myös loppuvuonna.

– Kasvatamme liikevaihtoamme merkittävästi vuoteen 2014 verrattuna.

Finlayson, toimitusjohtaja Jukka Kurttila
jukka.kurttila@finlayson.fi
040 715 5760

Finlayson on ollut vuodesta 1820 lähtien suomalainen tekstiilialan edelläkävijä, joka suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia sisustustekstiilejä. Finlaysonilla on yhteensä 12 omaa myymälää, tehtaanmyymälää ja shop-in-shopia Suomessa. Lisäksi tuotteita on saatavilla verkkokaupasta sekä hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Finlaysonin palveluksessa oli vuonna 2014 noin 90 henkilöä ja liikevaihto oli 22,9 miljoonaa euroa.