Etusivu » Tiedotteet » Talous » Haussa Kotkan-Haminan seudun parhaat puolet ja ylpeydenaiheet

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Haussa Kotkan-Haminan seudun parhaat puolet ja ylpeydenaiheet

Julkaistu: 27.01.2014 klo 08:02
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor järjestää kyselyn, jossa kerätään ajatuksia seudun ylpeyden aiheista ja vinkkejä seudun elinkeinomarkkinointiin. Kysely on käynnissä 27.1.–9.2.2014 Cursorin verkkosivuilla osoitteessa www.cursor.fi

Tehtävänä on saada aikaan yhtenäinen ja positiivisesti erilainen elinkeinomarkkinoinnin linjaus ja toimenpidesuunnitelma, jonka avulla seudun elinkeinomarkkinointi on hyvin kohdennettua ja hyödyntää ennakkoluulottomia ratkaisuja. Kyselyn tarkoituksena on tukea konseptin rakentamista ja tuoda lisänäkemystä mm. viestinnällisten kärkien valintaan.

Osana viestintähanketta toteutetaan myös ohjelmayhteistyökampanja yhdessä Iskelmä Kotkan kanssa. Radiokampanjan tarkoituksena on muistuttaa seudun vahvuuksista ja pohtia myös uusia mahdollisuuksia.

Kotkan-Haminan seutu on menettänyt viime vuosina kilpailukykyään verrattuna muihin kaupunkiseutuihin erityisesti metsäteollisuuden rakennemuutoksen vuoksi. Peliteollisuus ja matkailu kehittyvät vahvasti seudulla, samoin uusiutuva energia. Suotuisan kehityksen vahvistamiseksi, uusien yritysten ja osaajien houkuttelemiseksi tarvitaan toimivaa ja erottuvaa markkinointia.

Kysely liittyy Cursorin koordinoimaan Kaakko kasvuun -viestintähankkeeseen, joka on tärkeä osa Kotkan-Haminan seudun uusitun elinkeinostrategian, Kaakko Kasvuun! -kasvuohjelman 2013–2017, toteuttamista. Hankkeessa rakennetaan Kotkan-Haminan seudun elinkeinomarkkinoinnin konsepti kohdentuen E18-kehityskäytävään sekä seudun kasvuohjelmassa valittuihin painopistealoihin.

Kaakko kasvuun! -viestintähankkeen tavoitteena on luoda konsepti ja strategia seudun elinkeinomarkkinointiin. Toimenpiteet pohjautuvat Kaakko Kasvuun! – Kaakon kasvuohjelman 2013–2017 strategiatyössä esille tulleeseen tarpeeseen lisätä seudun vetovoimaisuutta ja kilpailukykyä erityisesti yritysten ja osaajien sijoittumispaikkana. Hankkeen kautta vahvistetaan myös Kymenlaakson seutujen välistä viestintäyhteistyötä. Hankkeen päärahoittajana on Kymenlaakson liitto. Hanke jatkuu vuoden 2014 loppuun.

Suora linkki seutukyselyyn:

Lisätietoja kyselystä ja viestintähankkeesta:

Mia Hämäläinen

markkinointipäällikkö, Cursor Oy

puh. 040 190 2541, mia.hamalainen@cursor.fi

Hanna Nieminen

markkinointisuunnittelija, Cursor Oy

puh. 040 190 2507, hanna.nieminen@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon