Etusivu » Tiedotteet » Talous » Harley-Davidson aloittaa suoran tuonnin Suomen markkinoille

Harley-Davidson aloittaa suoran tuonnin Suomen markkinoille

Julkaistu: 31.01.2013 klo 11:07
Julkaisija: Republic

Harley-Davidson Europe on uudistanut maahantuontiorganisaatiotaan, minkä johdosta kotimaiset jälleenmyyjät ovat jatkossa suoraan yhteydessä yhtiöön. Maahantuonnista aiemmin vastannut Sumeko Oy jatkaa yhteistyötä Harley-Davidson Europen markkinointitoimistona Suomessa.

Nykyisessä jakeluverkostossa toimii tällä hetkellä kuusi valtuutettua jälleenmyyjää ympäri Suomen. Valtuutettuja huoltopisteitä on tämän lisäksi kaksi. Suora yhteys jälleenmyyjien ja H-D Europen välillä poistaa muun muassa välivarastojen tarpeen ja nopeuttaa liiketoimintaprosesseja.

”Maahantuonnin virtaviivaistaminen helpottaa suoratoimituksia kauppiaille. Asiakkaalle tämä merkitsee nopeampia toimitusaikoja ja joustavampaa palvelua”, täsmentää Harley-Davidson Europen Suomen ja Ruotsin jakeluverkostoista vastaava Mikko Summa.

Jatkossa Sumeko palvelee H-D Europea toimimalla yhtiön markkinointitoimistona Suomen markkinoilla. Sumeko tulee avustamaan myös viranomaisyhteistyöhön liittyvissä teknisissä asioissa.

Sumeko Oy on kotimainen maahantuontia ja tukkukauppaa harjoittava yritys, joka välittää muun muassa ajoneuvoja, sekä vapaa-ajan ja ympäristönhoidon laitteita. Toistakymmentä vuotta kestänyt tuontiyhteistyö Sumekon ja H-D Europen välillä päättyi, kun Suomen jakeluverkosto siirtyi H-D Europen tehtaan omaan piiriin 31. joulukuuta 2012.

Valtuutetut kotimaiset Harley-Davidson jälleenmyyjät ovat:

Harley-Davidson of Helsinki, Helsinki

Harley-Davidson of Kuopio, Kuopio

V-Twin City Oy, Loimaa

Motorman Oy, Oulu

Moto-Seinäjoki Oy, Seinäjoki

SGN Bikes Oy Harley-Davidson of Turku, Turku

Valtuutetut kotimaiset Harley-Davidson huoltopisteet ovat:

Artmotor, Lapinjärvi

Mr Moore Motorcycles Oy, Lempäälä