Etusivu » Tiedotteet » Talous » GoExcellent kokee rekrytoinnin haasteelliseksi

GoExcellent kokee rekrytoinnin haasteelliseksi

Julkaistu: 27.04.2011 klo 08:33
Julkaisija: GoExcellent

Suomen suurin contact center –palveluita tarjoava yritys, GoExcellent, palkkaa kevään aikana 50-60 henkilöä puhelinmyynnin ja asiakaspalvelun tehtäviin eri toimipaikkoihinsa Helsingissä, Jyväskylässä, Lahdessa ja Pietarsaaressa. Palkattavat henkilöt tulevat työskentelemään muun muassa DNA:n, PlusTV:n ja Telia Soneran toimeksiantojen parissa. Työntekijöiden rekrytointi on yllättävän haasteellista.

- Me kasvamme reipasta vauhtia ja tarvitsemme koko ajan uutta työvoimaa, kertoo toimitusjohtaja Jakob Skand GoExcellent Finlandista. – Tarjoamme hienot mahdollisuudet lähteä rakentamaan uraa, yhtä hyvin meillä, toimeksiantajiemme palveluksessa tai muualla työelämässä. Koulutamme työntekijämme hyvin, tarjoamme tehtäviä joissa saa monipuolista kokemusta ja osaamista tulevia työhaasteita ajatellen ja maksamme työehtosopimusten mukaista palkkaa. Siksi tänä korkean nuorisotyöttömyyden aikana tuntuu erikoiselta, ettemme kohtaa riittävästi hakijoita, Jakob Skand kummastelee.

- Suurin osa meidän henkilökunnastamme tekee asiakaspalvelutyötä puhelimitse ja sähköpostitse. Tämän lisäksi teemme laadukasta puhelinmyyntityötä, muun muassa myymällä laajakaista- ja puhelinliittymiä. Työn luonne mahdollistaa myös joustavan osa-aikaisen työskentelyn, joten työ sopii hyvin esimerkiksi opiskelijoille ja vaikkapa lisäansioita haluaville eläkeläisille. Palkkaamme myös kesätyöntekijöitä.

- Erityisesti puhelinmyynnin maine on kärsinyt siitä, että alalla on runsaasti järjestäytymättömiä työnantajia, jotka eivät noudata työehtosopimuksia. Työnhakijoilla ilmeisesti on virheellinen käsitys siitä, mitä tämä työ pitää sisältään ja pelätään myös, että ansiot jäävät tehtyyn työmäärään nähden  olemattomiksi, Jakob Skand kertoo. – Me työehtosopimusta noudattavat työnantajat maksamme aina kunnollisen peruspalkan kaikissa tehtävissä ja pidämme työntekijöistämme hyvää huolta.

Toimitusjohtaja Jakob Skand, GoExcellent Finland, jakob.skand@goexcellent.com, puh. 044 311 0045

GoExcellent –konserni perustettiin vuonna 2000 (nimellä Excellent AB) ja siitä on sittemmin kasvanut yksi Pohjoismaiden kolmesta johtavasta contact center –palveluiden toimittajasta. 20 miljoonaa vuotuista asiakaskontaktia, 100 M€:n liikevaihto, 13 toimipistettä neljässä maassa ja 3000 työntekijää tekevät yhtiöstä yhden Pohjoismaiden merkittävimmistä alle 26-vuotiaiden työllistäjistä. GoExcellentin asiakkaita ovat mm. Canal Digital, DNA, Fortum, PlusTV ja Telia. Yhtiön pääkonttori on Solnassa, Tukholman ulkopuolella. Suomessa GoExcellentin palveluksessa on yli 1000 työntekijää Helsingissä Lahdessa, Kouvolassa, Jyväskylässä, Pietarsaaressa ja Taivalkoskella. www.goexcellent.com