Etusivu » Tiedotteet » Talous » Evlistä Head Asset Management Oy:n omistaja 90 prosentin osuudella

Evli Pankki Oyj

Evlistä Head Asset Management Oy:n omistaja 90 prosentin osuudella

Julkaistu: 30.09.2015 klo 15:15
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

Evli Pankki Oyj on 30.9.2015 allekirjoittanut kauppakirjan, jonka mukaan Evli Pankista tulee Head Asset Management Oy:n omistaja noin 90 prosentin omistusosuudella. Yhtiön avainhenkilöt jatkavat vähemmistöomistajina.

Vuonna 2000 perustettu Head Asset Management tarjoaa yksilöllistä varainhoitoa yksityishenkilöille, yrityksille ja yhteisöille. Yhtiön 2014 liikevaihto oli 1,9 miljoonaa euroa ja tilikauden voitto 0,8 miljoonaa euroa. Yrityskauppa tukee Evlin varainhoidon kasvustrategiaa.

- Head Asset Managementilla on kokenut tiimi ja korkealaatuinen palvelukonsepti. On hienoa, että yhtiöstä tulee osa Evliä, sanoo Evli Pankin toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki.

- Olemme tyytyväisiä siitä, että Evli Pankki on Head Asset Managementin uusi pääomistaja. Olemme tehneet hyvää yhteistyötä Evlin kanssa jo pitkään. Toimintaympäristön muuttuessa ja sääntelyn kasvaessa on luontevaa hakeutua suurempiin kokonaisuuksiin. Omistusjärjestely luo erinomaiset edellytykset liiketoimintamme kehittämiselle, toteaa Head Asset Managementin toimitusjohtaja Thomas Procopé.

Järjestely vaatii toteutuakseen Finanssivalvonnan hyväksynnän. Järjestelyn arvioidaan toteutuvan vuoden 2015 aikana.

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Thomas Procopé, toimitusjohtaja, Head Asset Management Oy, p. (09) 25115 20 tai 0400 817 250

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut aito yksityispankki, joka auttaa yksityishenkilöitä ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Yhtiö tarjoaa varainhoitopalveluita, erilaisia pääomamarkkinoihin liittyviä palveluita, kuten osake- ja muiden sijoitustuotteiden välitystä, markkinatakausta ja sijoitustutkimusta, sekä corporate finance -palveluita. Yhtiö tarjoa lisäksi asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evlin asiakkaita ovat varakkaat ja vaurastuvat yksityishenkilöt, heidän perheensä sekä heihin sidoksissa olevat yritykset sekä toisaalta instituutioasiakkaat, kuten vakuutusyhtiöt, eläkesäätiöt, järjestöt, kunnat ja yritykset. Evlin palveluksessa työskentelee noin 250 henkilöä. Evlin hallinnoitavana on 8,4 miljardia euroa asiakkaiden varoja (Netto 6/2015).www.evli.com