Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 2013: Konsernin liikevaihto ja tulos kasvussa

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN TILINPÄÄTÖSTIEDOTE 2013: Konsernin liikevaihto ja tulos kasvussa

Julkaistu: 13.02.2014 klo 13:45
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 14,9 prosenttia ja oli 55,5 miljoonaa euroa (1-12/2012: 48,3 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto lähes kaksinkertaistui ja oli 6,7 miljoonaa euroa (3,6 milj. euroa).
  • Konsernin tilikauden voitto lähes kolminkertaistui ja oli 5,6 miljoonaa euroa (2,1 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat tasaisesti vuoden aikana ja olivat joulukuun lopussa nettomääräisesti 6,0 miljardia euroa (5,0 mrd. euroa).
  • Evli-Rahastoyhtiö nousi vuoden 2013 lopussa Suomen neljänneksi suurimmaksi rahastoyhtiöksi 5,4 prosentin markkinaosuudella (4,8 prosenttia).
  • Evli vahvisti markkina-asemaansa Länsi-Suomessa ostamalla tammikuussa 2013 90 prosentin osuuden Aurator Varainhoito Oy:stä.
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Hallitus esittää osingoksi 0,65 euroa osakkeelta (0,61 euroa).

”Vuoden viimeinen neljännes kehittyi edellisten vuosineljännesten tapaan hyvin ja konsernin koko vuoden tulos melkein kolminkertaistui edelliseen vuoteen verrattuna. Tulos ennen veroja ja voitonjakoa henkilökunnalle oli 9,4 MEUR (3,7 MEUR) ja liikevoitto lähes kaksinkertaistui 6,7 MEUR (3,6 MEUR). Hyvä tulos on seurausta Varainhoitoliiketoiminnan ja Pääomamarkkinat-yksikön tuottojen kasvusta sekä toiminnan tehostamisesta aikaisempina vuosina.

Varainhoitoliiketoiminnan hallinnoimat varat kasvoivat vuoden aikana lähes 20 prosenttia 6 miljardiin euroon. Olen tyytyväinen, että rahastopääomilla mitattuna Evli kasvatti markkinaosuuttaan selvästi ja nousi 5,4 prosentin markkinaosuudella Suomen neljänneksi suurimmaksi rahastoyhtiöksi”. Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy yli 25 vuoden ja 250 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,0 miljardin euron asiakasvarallisuus (12/2013).