Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2013

EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-9/2013

Julkaistu: 25.10.2013 klo 13:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto tarkastelujaksolla oli 40,9 miljoonaa euroa (1-9/2012: 36,1 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto oli 5,4 miljoonaa euroa (3,7 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat olivat syyskuun lopussa 5,5 miljardia euroa (4,9 mrd. euroa).
  • Evlistä tuli tammikuun alussa 2013 Aurator Varainhoito Oy:n omistaja noin 90 prosentin omistusosuudella.
  • Evli Pankin likviditeetti on vahva ja vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Evli arvioi koko vuoden tuloksen paranevan edellisvuodesta.

”Evlin kolmannen vuosineljänneksen liikevoitto vastasi odotuksiamme ja oli lähes viime vuoden tasolla. Vuoden alusta Evlin nettoliikevaihto on kasvanut 13 prosenttia ja liikevoitto 46 prosenttia. Vahva tuloskehitys on pitkälti Varainhoitoliiketoimintayksikön ja Pääomamarkkinat-yksikön tuottojen hyvän kasvun ansiota. Vuosineljänneksen loppua kohden on aktiviteetti myös lisääntynyt Corporate Finance -yksikössä, ja uskomme tämän näkyvän positiivisesti vielä loppuvuoden aikana. Evlin hallinnoima asiakasvarallisuus nousi 11 prosenttia vuoden takaisesta 5,5 miljardiin euroon (netto) ja osakkuusyhtiöt mukaan luettuna 6,6 miljardiin euroon. Vallitsevassa markkinatilanteessa ja vahvan alkuvuoden saattelemana arvioimme koko vuoden tuloksen paranevan edellisvuodesta.” Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

EVLI PANKKI OYJ
Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yksityishenkilöitä, yrittäjiä  ja yhteisöjä kasvattamaan varallisuuttaan. Evli tarjoaa varallisuudenhoitoa, osake- ja johdannaisvälitystä, sijoitustutkimusta ja corporate finance -palveluja. Vuonna 1985 perustettu Evli on koko toimintansa ajan ollut edelläkävijä nopeasti kehittyvillä pääomamarkkinoilla. Toiminnan perustana on Evlin henkilöstön vahva ammattitaito ja kokemuksen tuoma kyky löytää asiakkaille lisäarvoa tuovia ratkaisuja. Evlin tavoitteena on rakentaa pitkäaikaisia ja luottamuksellisia asiakassuhteita.

Evlin päämarkkina-alue on Itämeren ympäristö ja sen palveluksessa työskentelee noin 250 henkilöä. Evli-konsernin oma pääoma on 50,0 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 13,5 % (30.9.2013). www.evli.com