Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-6/2014: Vakaa tuloskehitys jatkui

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-6/2014: Vakaa tuloskehitys jatkui

Julkaistu: 16.07.2014 klo 13:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettopalkkiotuotot kasvoivat tarkastelujaksolla 8 prosenttia ja olivat 26,0 miljoonaa euroa (1-6/2013: 24,1 milj. euroa).
  • Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 3 prosenttia ja oli 30,2 miljoonaa euroa (29,3 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto oli 4,9 miljoonaa euroa (3,9 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto oli 3,8 miljoonaa euroa (3,3 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat hyvin ja olivat kesäkuun lopussa nettomääräisesti 6,3 miljardia euroa (5,3 mrd. euroa).
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Evli valittiin Euroopan toiseksi parhaimmaksi korkosalkunhoitajaksi arvostetussa Morningstarin vertailussa.

”Olen erittäin tyytyväinen Evlin kehitykseen tarkastelujaksolla. Saavutimme oman pääoman 15 prosentin tuottotavoitteen ja onnistuimme nostamaan kymmenellä prosenttiyksiköllä ns. toistuvien tuottojen suhdetta konsernin kaikkiin kuluihin. Toistuvat tuotot kattoivat nyt 80 prosenttia kuluistamme, kun pitkän aikavälin tavoitteemme on 100 prosentin kattavuus. Tulosparannus on seurausta palkkiotuottojen kasvusta erityisesti Corporate Finance-liiketoiminnassa sekä varainhoitoliiketoiminnan suotuisasta kehityksestä, jossa hallinnoidut varat kasvoivat lähes 20 prosenttia vuoden takaisesta 6,3 miljardiin euroon.” Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9871 tai 040 717 8888

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy noin 30 vuoden ja 250 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,3 miljardin euron asiakasvarallisuus (06/2014).