Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-3/2015: Tulos kasvoi vahvasti

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-3/2015: Tulos kasvoi vahvasti

Julkaistu: 24.04.2015 klo 14:00
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 16 prosenttia ja oli 16,2 miljoonaa euroa (1-3/2014: 13,9 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto oli 2,8 miljoonaa euroa (1,9 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat hyvin ja olivat maaliskuun lopussa nettomääräisesti 9,1 miljardia euroa mukaan lukien osakkuusyhtiöt.
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä, ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Yhtiön liiketoiminta kehittyi suotuisasti erityisesti varainhoito- ja välitystoimintojen osalta. Yksityisvarainhoidon asiakaskunta kasvoi asetettuja tavoitteita paremmin.

"Vuosi 2015 on lähtenyt osaltamme hyvin liikkeelle. Ensimmäisellä kvartaalilla liikevaihtomme kasvoi 16 prosenttia ja voittomme nousi 2,8 miljoonaan euroon. Kaikki liiketoimintayksikkömme paransivat tulostaan. Yksityisvarainhoidon asiakaskunnan kasvu jatkui vahvana ja hallinnoidut asiakasvaramme kasvoivat 9,1 miljardiin euroon", Lea Keinänen, varatoimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Näkymät vuodelle 2015 hyvät

Vuoden 2015 tuloksen arvioidaan olevan parempi kuin vuonna 2014. Näkemystä tukee se, että toistuvat tuotot kattavat merkittävän osan yhtiön kokonaiskustannuksista.

Lea Keinänen, varatoimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9326 tai 040 531 8814

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj
puh. (09) 4766 9871 tai 040 717 8888