Etusivu » Tiedotteet » Talous » EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-3/2014: Vakaa tuloskehitys jatkui

Evli Pankki Oyj

EVLI PANKIN OSAVUOSIKATSAUS 1-3/2014: Vakaa tuloskehitys jatkui

Julkaistu: 28.04.2014 klo 13:45
Julkaisija: Evli Pankki Oyj

• Konsernin nettoliikevaihto kasvoi tarkastelujaksolla 3 prosenttia ja oli 13,9 miljoonaa euroa (1-3/2013: 13,6 milj. euroa).
  • Konsernin liikevoitto oli 2,5 miljoonaa euroa (1,1 milj. euroa).
  • Konsernin tarkastelujakson voitto kaksinkertaistui ja oli 1,9 miljoonaa euroa (0,9 milj. euroa).
  • Hallinnoidut varat kasvoivat tasaisesti ja olivat maaliskuun lopussa nettomääräisesti 6,1 miljardia euroa (5,4 mrd. euroa).
  • Evli Pankin likviditeetti on hyvä ja sen vakavaraisuusasema säilyi korkealla tasolla.
  • Evli valittiin Euroopan toiseksi parhaimmaksi korkosalkunhoitajaksi arvostetussa Morningstarin vertailussa.

”Vuoden ensimmäinen neljännes kehittyi hyvin, ja konsernin liikevoitto yli kaksinkertaistui vuotta aiemmasta 2,5 miljoonaan euroon. Kannattavuuden parantuminen on seurausta Varainhoitoliiketoiminnan ja Pääomamarkkinat-yksikön maltillisesta tuottojen kasvusta sekä konsernin alentuneista kuluista. Varainhoitoliiketoiminnan hallinnoimat varat kasvoivat vuoden takaisesta lähes 13 prosenttia 6,1 miljardiin euroon.” Maunu Lehtimäki, toimitusjohtaja, Evli Pankki Oyj.

Toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki
puh. (09) 4766 9304 tai 050 553 3000

Evli Pankki Oyj

Evli on suomalainen, sijoittamiseen erikoistunut yksityispankki. Tarjoamme yksityishenkilöille, yrittäjille, yrityksille ja instituutioille laaja-alaisen tuotevalikoiman sekä vahvaan ammattitaitoon perustuvaa palvelua sijoittamisessa ja varallisuudenhoidossa. Toiminnassamme tiivistyy yli 25 vuoden ja 250 sijoitusasiantuntijan kokemus ja osaaminen. Pankin hoidossa on 6,1 miljardin euron asiakasvarallisuus (03/2014).