Etusivu » Tiedotteet » Talous » Etteplan auttaa NEVSiä uuden sähköauton kehitystyössä

Etteplan Oyj

Etteplan auttaa NEVSiä uuden sähköauton kehitystyössä

Julkaistu: 08.04.2013 klo 14:00
Julkaisija: Etteplan Oyj

-Etteplanin ainutlaatuisen ilmastointi- ja akkuteknologiaosaamisen kysyntä kasvaa jatkuvasti ympäristömääräysten kiristyessä.

Teollisten laitteistojen suunnittelun ja teknisen tuoteinformaation ratkaisuihin erikoistunut Etteplan sekä National Electric Vehicle Sweden (NEVS) ovat aloittaneet yhteistyön edistyksellisen ilmastointijärjestelmän ja akkuratkaisun kehittämiseksi NEVSin ensimmäiseen sähköautoon. Trollhättanissa Ruotsissa toimiva NEVS osti entisen SAABin toiminnot ja keskittyy sähköajoneuvojen kehittämiseen.

Etteplan toimittaa NEVSille edistyksellisen ilmastointijärjestelmän ja akkuratkaisun suunnitteluun liittyviä palveluita. Koko ilmastointijärjestelmä, mukaan lukien akuston jäähdytysratkaisu, simuloidaan, testataan ja verifioidaan Etteplanin testikeskuksessa Göteborgissa.

”NEVSin tavoite on nousta autoteollisuuden edelläkävijäksi ympäristö- ja turvallisuusasioissa. Etteplanilla on ainutlaatuista osaamista mm. ilmastointi- ja akkuteknologiasta sekä toimintaa Kiinassa, mikä auttaa meitä tukemaan NEVSiä tavoitteensa saavuttamisessa. Olemme ylpeitä, että voimme osaltamme tukea alueen autoteollisuuden taloudellista elpymistä”, toteaa Etelä- ja Länsi-Ruotsin aluejohtaja Yanick Meunier Etteplanilta.

Lisätietoja antavat:

Yanick Meunier
Director South & West, Sweden
Etteplan
Puh. +46 708 814 855

Outi-Maria Liedes
SVP, Communications & Operational Development
Etteplan Oyj

Etteplan lyhyesti

Etteplan tuottaa teknisiä suunnittelupalveluita ja tuoteinformaation ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2012 Etteplanin liikevaihto oli 134,5 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on lähes 1 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.

www.etteplan.com