Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien pieneneminen loiveni

Etera

Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien pieneneminen loiveni

Julkaistu: 20.04.2015 klo 14:07
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran julkaisema suhdanneindeksi tasaantui helmikuussa. Indeksi on kuitenkin edelleen alavireinen. Suhdanneindeksi oli -0,9 prosenttia alkuvuoden 2015 osalta.

Eteran suhdanneindeksi antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

Myönteisiä merkkejä ilmassa

Helmikuussa työntekijämäärät pienenivät 0,4 prosenttia viime vuoden helmikuuhun verrattuna. Suuryrityssegmentissä ja erityisesti palvelualoilla näkyy orastavaa positiivisuutta.

”Indeksin lasku on loiventunut. Itä-Suomi oli ainoa alue, joka nousi hivenen plussalle”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen kommentoi.

Ajantasaista suhdannetietoa kuukausittain

Etera julkaisee suhdanneindeksinsä kuukausittain. Eteran suhdanneindeksi maaliskuulta julkaistaan 20.5.2015.

Alueelliset suhdanneindeksit Etera julkaisee neljännesvuosittain verkkosivuillaan.

Tutustu tarkemmin

etera.fi/suhdanneindeksi

Alueelliset suhdanneindeksit vuodelta 2014

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199 tai timo.hietanen@etera.fi

Etera - Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki