Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien pieneneminen jatkui

Etera

Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärien pieneneminen jatkui

Julkaistu: 19.03.2015 klo 10:56
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran julkaisema suhdanneindeksi jatkoi laskuaan tammikuussa. Rakentamisen alamäki painoi suhdanneindeksin -1,4 prosenttiin.

Eteran suhdanneindeksi antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

Rakentaminen painoi suhdanneindeksiä

Tammikuussa työntekijämäärät pienenivät 1,4 prosenttia viime vuoden tammikuuhun verrattuna. Eteran suhdanneindeksiä painoi alaspäin erityisesti rakentamisen toimialaindeksi.

”Työntekijämäärät pienenivät hieman kaikkien kokoluokkien yrityksissä. Muut toimialat ovat pysyneet aika lailla viime vuoden tasolla, mutta rakentamisen alamäki ei ole taittunut”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen sanoo.

Ajantasaista suhdannetietoa kuukausittain

Etera julkaisee suhdanneindeksinsä kuukausittain. Eteran suhdanneindeksi helmikuulta julkaistaan 20.4.2015.

Alueelliset suhdanneindeksit Etera julkaisee neljännesvuosittain verkkosivuillaan.

Tutustu tarkemmin

etera.fi/suhdanneindeksi

Alueelliset suhdanneindeksit vuodelta 2014

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199

Etera - Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki