Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärät edellisvuotista tasoa

Etera

Eteran suhdanneindeksi: Työntekijämäärät edellisvuotista tasoa

Julkaistu: 24.06.2015 klo 10:52
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran julkaisema suhdanneindeksi piristyi hieman huhtikuussa, mutta oli edelleen miinusmerkkinen.

Eteran suhdanneindeksi antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

Huhtikuussa Eteran suhdanneindeksi oli 0,2 prosenttia miinuksella. ”Huhtikuu ei ollut niin synkkä kuin alkuvuosi keskimäärin. Suhdanneindeksi oli edelleen hieman negatiivinen, mutta käytännössä muutos työntekijämäärissä on ollut vähäistä”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen kuvailee.

Tammi-huhtikuussa Eteran suhdanneindeksi oli -0,8 prosenttia. Työntekijämäärissä mitattuna harvoja alkuvuonna kasvaneita toimialoja oli henkilöstövuokraus.

Rakentamisen työntekijämäärät jatkoivat laskuaan. ”Rakentamisen lasku taittui hieman huhtikuussa, mutta oli edelleen parin prosentin luokkaa”, Hietanen jatkaa.

Ajantasaista suhdannetietoa

Eteran suhdanneindeksit touko- ja kesäkuulta julkaistaan 20.8.2015. Samalla julkaistaan myös alueelliset suhdanneindeksit.

Tutustu tarkemmin

etera.fi/suhdanneindeksi

Alueelliset suhdanneindeksit

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199 tai timo.hietanen@etera.fi

Etera - Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki