Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eteran suhdanneindeksi: Suomen talous supistui marraskuussa

Etera

Eteran suhdanneindeksi: Suomen talous supistui marraskuussa

Julkaistu: 20.01.2015 klo 10:38
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran julkaisema suhdanneindeksi jatkoi laskuaan. Marraskuussa Eteran suhdanneindeksi painui -1,6 prosenttiin, ja koko vuoden 2014 suhdanneindeksi jäänee miinukselle.

Eteran suhdanneindeksi antaa ajantasaista tietoa Suomen talouden kehityksestä. Se kuvaa muutosta seurantaryhmän työntekijämäärissä kuukausi- ja vuositasolla.

Koko vuoden suhdanneindeksi jäänee miinukselle

”Marraskuu oli lähes kaikilla aloilla valitettavan heikko. Näyttää siltä, että vuoden 2014 suhdanneindeksi jää miinukselle”, Eteran varatoimitusjohtaja Timo Hietanen kuvailee.

Marraskuussa Eteran suhdanneindeksi laski -1,6 prosenttiin. Tammi-marraskuussa Eteran suhdanneindeksi oli 0,8 prosenttia miinuksella.

”Alkusyksystä nähty pieni positiivinen vire näyttää kadonneen. Pääsääntöisesti kaikki alueet olivat marraskuussa miinuksella, myös pääkaupunkiseutu”, Hietanen jatkaa. Myös rakentamisen toimialaindeksi painui marraskuussa entistä vahvemmin miinukselle.

Ajantasaista suhdannetietoa kuukausittain

Etera julkaisee suhdanneindeksinsä kuukausittain. Eteran suhdanneindeksi tammi-joulukuulta julkaistaan 20.2.2015. Alueelliset suhdanneindeksit julkaistaan neljännesvuosittain, seuraavan kerran 20.2.

Tutustu tarkemmin etera.fi/suhdanneindeksi

Varatoimitusjohtaja Timo Hietanen, p. 050 303 9199 tai timo.hietanen@etera.fi

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera huolehtii työntekijöiden ja yrittäjien eläketurvasta ja edistää työhyvinvointia. Eläkkeitä Etera maksaa yli miljardi euroa vuodessa 145 000 eläkkeensaajalle. Eläkevaroja turvaavia sijoituksia Eteralla on noin 5,7 miljardia euroa. Lue lisää osoitteesta www.etera.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon