Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eteran ja Hartelan rakentama myymäläkiinteistö harjakorkeudessa

Etera

Eteran ja Hartelan rakentama myymäläkiinteistö harjakorkeudessa

Julkaistu: 09.04.2015 klo 14:03
Julkaisija: Etera

Eläkevakuutusyhtiö Eteran ja Hartela Oy:n rakentama myymäläkiinteistö on noussut harjakorkeuteen Turussa. Elokuussa valmistuva kiinteistö tulee lähes kokonaan XXL Sports & Outdoor Oy:n käyttöön.

Myymäläkiinteistö rakentuu kauppakeskus Skanssin yhteyteen. Skanssi sijaitsee Turku-Helsinki-moottoritien varrella Turun keskusta-alueen kaakkoispuolella. Myymäläkiinteistön rakentaja on Hartela Oy, ja kiinteistö tulee Eteran omistukseen.

Kiinteistön kokonaispinta-ala on noin 4 100 neliötä. Se tulee lähes kokonaan urheiluliike XXL Sports & Outdoor Oy:n käyttöön. Rakentaminen alkoi syyskuussa 2014, ja myymälä valmistuu elokuussa 2015.

”XXL:n tavaratalo tulee osaksi Skanssin kauppakeskusta ja muodostaa siten merkittävän lisän Skanssin tarjontaan. XXL:n tavarataloista on lyhyessä ajassa muodostunut jo käsite. Myymälän sijainti ja käyttäjä ovat kiinteistösijoittajan kannalta houkuttelevia”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta sanoo.

”Hartela on vahva liiketilojen rakentaja, ja yhteistyö Eteran kanssa on ollut mutkatonta. Harjakorkeuteen edennyt rakennus tulee osaltaan täydentämään Turun liiketilatarjontaa ja yli kymmenen vuotta kehitettyä Skanssin aluetta”, Hartela Oy:n toimitusjohtaja Hanna Kolehmainen kertoo.

”Selkeä tavoite on alusta alkaen ollut avata XXL Turun markkina-alueella, ja nyt pääsemme aloittamaan rekrytoinnit ja tavaratalon sisustamisen hyvin pian. XXL-konsepti on otettu vastaan muissa kaupungeissa erinomaisesti ja uskomme, että extra-edulliset urheilun huippumerkit ovat toimiva yhtälö myös Turussa. Yhteistyö ja rakentaminen XXL Skanssin osalta on toiminut suunnitelmien mukaisesti. Liiketilan yhteys Skanssin kauppakeskukseen tuo varmasti synergiaetuja ja tekee alueesta kuluttajalle vielä mielenkiintoisemman”, XXL:n toimitusjohtaja Toni Stigzelius sanoo.

Lisätiedot

Timo Sotavalta, kiinteistöjohtaja, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi

Hanna Kolehmainen, toimitusjohtaja, Hartela Oy, p. 040 549 4211, hanna.kolehmainen@hartela.fi

Toni Stigzelius, toimitusjohtaja, XXL Sports & Outdoor Oy, p. 040 181 6906, toni@xxl.fi

Etera - Tässä ajassa.

Etera on työeläkeyhtiö, joka huolehtii suomalaisten eläketurvasta. Kuuntelemme asiakkaitamme ja elämme mukana heidän rytmissään. Yli 50 vuoden kokemus erityyppisistä työsuhteista tekee Eterasta muuttuvan työelämän osaajan. Työskentelemme yhdessä asiakkaidemme kanssa suomalaisten työkyvyn edistämiseksi. etera.fi kertoo enemmän.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki