Etusivu » Tiedotteet » Talous » Etera palkittiin Euroopan parhaana eläkesijoitusorganisaationa

Etera

Etera palkittiin Euroopan parhaana eläkesijoitusorganisaationa

Julkaistu: 27.11.2013 klo 11:03
Julkaisija: Etera

Etera palkittiin Euroopan parhaana sijoitusorganisaationa Investment & Pensions Europen (IPE) vuotuisessa eläkesijoittajille suunnatussa kilpailussa. Etera sai Euroopan parhaan palkinnon myös kehittyvien markkinoiden sijoitusstrategiasta.

”Vaikka lyhyen aikavälin tuottokehityksemme on ollut vaatimatonta, on ilo huomata, että systemaattinen pitkän aikavälin sijoitusstrategian kehittämisemme on noteerattu jopa Euroopan tasolla”, Eteran sijoitusjohtaja Jari Puhakka sanoo.

”Palkinnot ovat hieno tunnustus koko sijoitusorganisaatiolle omasta osaamisestamme”, Puhakka jatkaa.

Euroopan parhaan sijoitusorganisaation palkinnon toi sijoitusprosessien ja toimintatapojen kehittäminen. Eterassa hoidetaan itse hyvin laaja kirjo eri sijoitusinstrumentteja ja -strategioita. Analyyseja ja toimintatapoja on kehitetty systemaattisesti eri osa-alueilla.

Etera palkittiin Euroopan parhaana myös kehittyvien markkinoiden sijoitusstrategiasta. ”Olemme optimoineet kehittyvien markkinoiden salkun tuotto-riskisuhdetta valtavirrasta poikkeavalla tavalla. Olemme painottaneet korkosijoituksia ja vähiten kehittyneitä osakemarkkinoita sekä pyrkineet valuuttakurssiriskin aktiiviseen hallintaan”, Puhakka toteaa.

Etera menestyi IPE-kilpailussa myös vuonna 2012, jolloin Etera palkittiin Suomen parhaana eläkesijoittajana.

Eurooppalaisille eläkesijoittajille suunnattu IPE-kilpailu järjestettiin nyt 13. kerran. IPE Awards -gaalassa palkittiin 21.11. maidensa parhaat eläkesijoittajat ja jaettiin erilaisia Euroopan tasoisia teemapalkintoja. Kilpailuun osallistuu vuosittain satoja eläkeyhtiöitä ja -rahastoja yli 30 maasta. Osanottajia arvioi kaikkiaan lähes 100 tuomaria.

Lisätiedot Sijoitusjohtaja Jari Puhakka, p. 010 553 3434 tai 050 358 8746, etunimi.sukunimi@etera.fi

Kilpailun tuomariston perustelut löytyvät Eteran verkkosivuilta

www.ipe-awards.com   www.ipe.com

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera huolehtii työntekijöiden ja yrittäjien eläketurvasta ja edistää työhyvinvointia. Eläkkeitä Etera maksaa noin miljardi euroa vuodessa 146 000 eläkkeensaajalle. Eläkevaroja turvaavia sijoituksia Eteralla on noin 5,6 miljardia euroa. Lue lisää osoitteesta www.etera.fi