Etusivu » Tiedotteet » Talous » Etappi-foorumi kerää Kaakkois-Suomen yrittäjyyskasvatustoimijat yhteen

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Etappi-foorumi kerää Kaakkois-Suomen yrittäjyyskasvatustoimijat yhteen

Julkaistu: 02.10.2015 klo 14:22
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Haminassa torstaina 8.10. järjestettävässä yrittäjyyskasvatuksen foorumissa luodaan uusia verkostoja ja tarjotaan vinkkejä sekä ideoita yrittäjyyskasvatuksen toteuttamiseen. Yrittäjyyskasvatusfoorumi on tarkoitettu Kaakkois-Suomen kaikkien kouluasteiden rehtoreille, opettajille, oppilaanohjaajille sekä sivistys- ja opetustoimen virkamiehille sekä opetussuunnitelmatyössä mukana oleville.

Yrittäjyyskasvatus on yhä ajankohtaisempaa, sillä opetussuunnitelmat uudistuvat kaikilla kouluasteilla. Tarkoitus on sisällyttää Kaakkois-Suomen yhteinen yrittäjyyskasvatukseen laadittu strategia kuntakohtaisiin opetussuunnitelmiin, jolloin yrittäjyyskasvatus tulee entistä syvemmin osaksi koulujen toimintaa. Iltapäivän mittainen foorumi on myös osa Kaakkois-Suomen yrittäjyyskasvatusstrategian jalkauttamista.

Aamupäivä on puolestaan varattu Haminan yläkoulujen 9.-luokkalaisille ja toisen asteen opiskelijoille. Rohkeus yrittää -yrittäjyysaamupäivän tähtivieraina ovat Madventuresin Riku Rantala ja Tuomas Milonoff, jotka puhuvat omiin unelmiin uskomisesta ja yrittäjämäisestä asenteesta.

Päivän aikana on mahdollista tutustua nuorten omiin NY-yrityksiin, yrittäjyysständeihin ja Ekamin Bisnesverstaaseen, joka on Haminan kampukselle avattu uusi yrittäjämäinen oppimisympäristö. Siellä voi harjoitella yritystoimintaa, esimerkiksi asiakaspalvelua ja markkinointia. Bisnesverstaassa opiskelijat voivat esitellä NY - ja muuta yritystoimintaansa sekä myydä palvelujaan ja tuotteitaan. Jatkossa verstas mahdollistaa myös opiskelijoiden ja yrittäjien yhteiset aamukahvitapaamiset sekä erilaiset liiketoimintaan liittyvät valmennukset.

Tapahtumapaikat 8.10.2015

Rohkeus yrittää -yrittäjyysaamupäivä klo 9-11 Haminan liikuntahalli, os. Kaarlonkatu 3 ja Ekamin Haminan kampuksen aulatilat, os. Kadettikoulunkatu 18 (vastapäiset rakennukset)

Yrittäjyyskasvatusfoorumi Etappi 1 klo 12–15.30 Ekamin Haminan kampus, Kadettikoulunkatu 18

Liitteenä ohjelmat.

Maarit Koverola, projektipäällikkö, Cursor/YES Kotka-Hamina
puh. 040 190 2545, maarit.koverola@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon