Etusivu » Tiedotteet » Talous » ENTREPRENEUR OF THE YEAR –KASVUYRITTÄJÄKILPAILUN ALUEKILPAILUT KÄYNNISTYVÄT POHJOIS- JA ITÄ-SUOMEN ALUEVOITTAJA JULKISTETAAN OULUSSA 7.10.2010

Julkaistu: 28.09.2010 klo 13:58
Julkaisija: Netprofile Finland Oy

Ernst & Youngin järjestämä vuosittainen Entrepreneur of the Year -kasvuyrittäjäkilpailu käynnistyy tänä vuonna Oulussa, jossa esitellään alueen ehdokkaat ja palkitaan Pohjois- ja Itä-Suomen aluevoittaja.

Kilpailukauden 2010 teemaksi on nostettu kansainvälinen kasvu. Kauden seminaari- ja muissa kasvuyrittäjätilaisuuksissa pohditaan mm. kansainvälistymisen haasteita ja riskejä. Pienten kotimarkkinoiden vuoksi suomalaiset kasvuyritykset kohtaavat kansainvälistymisen haasteet usein jo toimintansa alkumetreillä. Kansainvälinen menestys edellyttää yrityksiltä vahvaa strategiaa ja markkinaosaamista, asiakastarpeiden ymmärtämistä ja verkostojen punomista.

Toimituksenne edustaja on tervetullut seminaariin kuulemaan, miten suomalainen kasvuyrittäjä voi menestyä näissä haasteissa. Lisäksi tilaisuudessa julkistetaan Pohjois- ja Itä-Suomen aluekilpailun voittaja, joka jatkaa kisaamista koko Suomen kasvuyrittäjäpalkinnosta valtakunnallisessa loppukilpailussa.

Kansainvälistyminen kasvun mahdollistajana
Aika: torstai 7.10.2010 klo 8.30 - 12.00
Paikka: Uusi Seurahuone, Rantakatu 4, Oulu

Klo 8.30     Ilmoittautuminen ja aamiaisbuffet

Klo 9.00     Seminaarin avauspuheenvuoro: Tarkastelussa tulevaisuus
Aluetoimistojohtaja Jari Karppinen, Ernst & Young

Pohjois-Suomen kilpailuehdokkaiden esittely

Kasvuyhtiön rahoitus osana kansainvälistymistä – case Talvivaara
Talousjohtaja Saila Miettinen-Lähde, Talvivaara Oyj

Klo 10.00     Kahvitauko ja keskustelua

Klo 10.30     Tietoisku; kansainvälistyminen ja veroriskit
Johtaja Pirjo Vaarala, veropalvelut, Ernst & Young

Paneelikeskustelu: Onko kasvuyrityksellä varaa olla kansainvälistymättä?

Panelistit:
hallituksen puheenjohtaja, Seppo Laine, Elektrobit Oyj
toimitusjohtaja Pekka Miilukangas, Miilux Oy
toimitusjohtaja Ilkka Seppälä, Marinetek Group, Entrepreneur of the year 2009
toimitusjohtaja Keith Silverang, Technopolis Oyj
senior manager, Heli Pellikka, Russia – Nordic Desk, Ernst & Young
paneelin puheenjohtaja, päätoimittaja Markku Mantila, Kaleva

Pohjois- ja Itä-Suomen aluekilpailu: palkintojenjako

Klo 12.00     Tilaisuus päättyy

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:
Markkinointipäällikkö Johanna Mäkelä, johanna.makela@fi.ey.com, puh. 040 529 4475.

Tervetuloa!

Mikko Rytilahti
Entrepreneur of  the Year -kilpailun johtaja
Ernst & Young

Ernst & Young on johtava maailmanlaajuinen tilintarkastuksen, verokonsultoinnin, yritysjärjestelyiden, liikkeenjohdon konsultoinnin ja liikejuridiikan asiantuntija. Yhteiset arvot ja vahva sitoutuminen laatuun muodostavat perustan 144 000 ammattilaisemme kansainväliselle yhteistyölle. Vaikutamme henkilöstömme ja asiakkaidemme sekä meitä ympäröivän yhteiskunnan kasvuun ja kehitykseen tunnistamalla mahdollisuudet ja tukemalla tavoitteiden toteuttamisessa. Lisätietoja löydät osoitteesta www.ey.com/fi.

Entrepreneur of the Year
Ernst & Young Entrepreneur of the Year on arvostettu kansainvälinen tunnustuspalkinto menestyville kasvuyrittäjille. Se rohkaisee kasvuhakuiseen, vastuulliseen yrittäjyyteen ja kannustaa yrittäjiä, jotka innostavat muita visioillaan, johtajuudellaan ja saavutuksillaan. Entrepreneur of the Year tukee kasvavan ja kannattavan liiketoiminnan rakentajia ja antaa heille tunnustusta yli 50 maassa alueellisella, kansallisella ja maailmanlaajuisella tasolla toteutettavassa kasvuyrittäjäkilpailussa. www.eoy.fi