Etusivu » Tiedotteet » Talous » Energiayhtiö ADVEN laajentaa kaukolämpöverkkoa Levin alueella

Adven Oy

Energiayhtiö ADVEN laajentaa kaukolämpöverkkoa Levin alueella

Julkaistu: 22.09.2014 klo 10:14
Julkaisija: Adven Oy

Levi 22.9.2014 – Energiayhtiö Adven laajentaa Levin kaukolämpöverkkoa uudelle Ylä-Levin kaava-alueella tämän syksyn aikana. Adven tuottaa Levin keskusta-alueen kaukolämmön pääosin uusiutuvalla energialla.

Adven on toiminut Levillä vuodesta 2007 alkaen. Kaukolämpöverkkoa yritys on rakentanut Levin alueelle jo yli neljä kilometriä. Nyt rakennettava runkolinjan laajennus on pituudeltaan noin kilometri.

Syksyllä 2013 Adven otti käyttöön Levin lämpölaitoksella toisen kiinteänpolttoaineen kattilan olemassa olevan rinnalle. Biopolttoaineiden eli pääosin hakkeen käytön lisääminen parantaa huoltovarmuutta kaukolämmön toimituksessa. Biopolttoaineiden käytön avulla kaukolämmön hinta voidaan myös pitää kilpailukykyisenä vähentämällä entisestään öljyn käyttöä.

-      Advenilla on yli 30 kaukolämpöverkkoa Suomessa ja Virossa. Adven kehittää aktiivisesti myös Levin kaukolämpötoimintaa. Investoinnit kaukolämpölaitokseen sekä kaukolämpöverkkoon takaavat asiakkaillemme turvallisen, luotettavan ja kilpailukykyisen kaukolämmön nyt ja tulevaisuudessa myös Ylä-Levin alueella, kertoo myyntipäällikkö Jussi Järvenpää Advenilta.

Adven yrityksenä

Adven on luotettavaa yrityskohtaista energiahuoltoa ja kaukolämpöä toimittava yritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan ja prosessoidaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, sekundäärienergian prosessointi, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2013 oli 160 M€. www.adven.fi.