Etusivu » Tiedotteet » Talous » Elenia laskee liikkeeseen 25 miljoonaa euroa vakuudellista joukkovelkakirjalainaa

Elenia

Julkaistu: 05.08.2014 klo 12:30
Julkaisija: Elenia

Elenia Oy:n kokonaan omistama tytäryhtiö Elenia Finance Oyj on laskenut liikkeeseen pääomaltaan 25 miljoonan euron määräisen elokuussa 2029 erääntyvän vakuudellisen vaihtuvakorkoisen joukkovelkakirjalainan.  Joukkovelkakirja on laskettu liikkeeseen joukkovelkakirjalainaohjelman puitteissa ja se on listattu Lontoon pörssissä.

Elenia Oy on Suomen toiseksi suurin sähkönjakeluverkon haltija. Yhtiön hallinnassa on noin 65 600 kilometriä sähkönjakeluverkkoa ja se toimii yli 100 kaupungin ja kunnan alueella.  Sähkönjakelun kokonaisvolyymi vuonna 2013 oli 6 228 gigawattituntia. Elenia-konserniin kuuluu myös Elenia Lämpö Oy, joka on Suomen toiseksi suurin yksityinen kaukolämmön toimittaja.

Lisätietoja: CFO, talous- ja rahoitusjohtaja Aapo Nikunen, puh. 0500 848 116

EI JULKISTETTAVAKSI, JAETTAVAKSI TAI LEVITETTÄVÄKSI SUORAAN TAI VÄLILLISESTI YHDYSVALLOISSA TAI MUILLA OIKEUDENKÄYTTÖALUEILLA, JOILLA TÄLLAINEN JULKISTAMINEN, JAKAMINEN TAI LEVITTÄMINEN OLISI LAINVASTAISTA. TÄMÄ TIEDOTE EI OLE TARJOUS ARVOPAPEREIDEN MYYMISEKSI.

Elenia Lämpö Oy tarjoaa asiakkaidensa tarpeisiin ympäristömyönteisiä, vaivattomia ja kilpailukykyisiä lämmitysratkaisuja. Tuotamme kaukolämpöä ja sähköä sekä myymme ja jakelemme kaukolämpöä ja maakaasua. Varmistaaksemme asiakkaillemme luotettavan lämmön toimituksen uudistamme ja ylläpidämme verkostojamme sekä tuotantolaitoksiamme säännöllisesti. Kehitämme toimintaamme kasvattamalla edelleen kotimaisten polttoaineiden osuutta tuotannossamme ja parantamalla energiatehokkuuttamme. Toiminta-alueemme ovat Häme, Keski-Suomi, Pohjois-Pohjanmaa ja Heinola.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki