Etusivu » Tiedotteet » Talous » Edullinen nettivälittäjä Lynx laajenee Suomeen

Edullinen nettivälittäjä Lynx laajenee Suomeen

Julkaistu: 28.11.2014 klo 08:30
Julkaisija: Lynx

Nettivälittäjä Lynx laajentaa palkitut palvelunsa Suomeen 28. marraskuuta. Alhaiset palkkiot, palkittu asiakaspalvelu, luotettava kaupankäyntialusta ja rajoittamattomat sijoitusmahdollisuudet ovat nyt kaikkien suomalaisten sijoittajien ulottuvilla.

Viime vuonna jopa yli sata suomalaista sijoittajaa avasi Lynxin kaupankäyntitilin yleensä joko hollannin- tai saksankielisiltä www-sivuilta.

– Kun haastattelimme kymmeniä suomalaisasiakkaita, he näyttivät olevan hyvin tyytymättömiä paikallisiin välittäjiin. Suuret pankit, kuten Nordnet, Nordea ja OP, tarjoavat asiakkailleen kaupankäyntimahdollisuuden rajatuilla markkinoilla – ja lisäksi palkkiot ovat hyvin korkeat, Lynx Finlandin johtaja Youri Sleutel kertoo.

Esimerkki pankkien välityspalkkioista, kun tehdään kymmenen 10.000 dollarin kauppaa Applen osakkeilla (Euro /dollari = noin 1,30):

Välittäjä                     Palkkio

Lynx                          50 dollaria

Nordnet                 300 dollaria

Nordea                  312 dollaria

OP                        314–484 dollaria

Lynx keskittyy lähinnä sijoittajiin, joilla on jo kokemusta kaupankäynnistä.  Lynx tarjoaa sijoittajille puoliammattimaisen kaupankäyntijärjestelmän, joka sopii kaikille kaupankäyntistrategioille. Päivä-, swing- (sijoittajat, jotka pitävät osakkeita hallussaan 1–4 päivää) ja osta-ja-pidä-sijoittajat hyötyvät Lynxin palveluista.

Suomalaisilla sijoittajilla on Lynxin kautta mahdollisuus käydä kauppaa yli 100 eri markkinapaikalla 24 maassa. Salkun hajauttaminen useille eri markkinoille pienentää merkittävästi riskiä, ja Lynx myös parantaa sijoitustuottoja alhaisten palkkioiden ansiosta.

– Suomi on Lynxille kokonaan uusi potentiaalinen markkina-alue. Pankeilla, kuten Nordnetilla, Nordealla ja OP:lla, on tällä hetkellä suuri markkinaosuus. Ne tarjoavat kuitenkin vain rajoitetusti kaupankäyntimahdollisuuksia korkeilla palkkioilla. Näistä syistä johtuen odotamme saavamme merkittävän markkinaosuuden lähivuosina, Sleutel kertoo.

Lynxin kaupankäyntijärjestelmä ja www-sivusto on saatavilla nyt sekä suomeksi että englanniksi. Englanninkielinen asiakastuki palvelee arkipäivisin klo 9.00–23.00.

Yhteystiedot:

Youri Sleutel
y.sleutel(a)lynxbroker.fi

Lynxin perustivat kaksi hollantilaissijoittajaa.  He halusivat luoda ”täydellisen välitysliikkeen”, jolla on alhaiset välityspalkkiot, luotettava kaupankäyntialusta, rajoittamattomat kaupankäyntimahdollisuudet ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu. Mikään muu välittäjä ei tarjonnut tällaista yhdistelmää, joten he päättivät perustaa oman välityspalvelun vuonna 2006. Lynx oli välitön menestys, ja siitä tuli nopeasti Alankomaiden toiseksi suurin välittäjä. Tuhansia asiakkaita ja miljoonia kauppoja myöhemmin Lynxista on tullut suuri eurooppalainen välittäjä, jolla on toimistot Hollannissa, Belgiassa, Saksassa ja Tšekissä.