Etusivu » Tiedotteet » Talous » Eckerö Line har utnämnt Taru Keronen till VD

Pressmeddelande.
Publicerad: 11.02.2014 kl. 14:18
Utgivare: Eckerö Line Ab Oy

Taru Keronen, ekonom, eMBA har utnämnts till Eckerö Line Ab Oy:s verkställande direktör.

Taru Keronen har lång erfarenhet inom turistnäringen på ledningsnivå. Hon har arbetat inom S-gruppens hotell- och restaurangsektor bl.a. som hotellchef och försäljnings- och marknadschef, som VD för Eckerö Line (2004-2007) och som affärsresebyrån Areas verkställande direktör (2007-2013).

”Vi är mycket nöjda över att kunna hälsa Taru Keronen välkommen till vårt företag” – säger Björn Blomqvist, koncernchef för Eckerökoncernen.

”Under de senaste 10 åren av konsekvent utvecklingsarbete har Eckerö Line etablerat sig som det finländska alternativet i Tallinn-trafiken.

Förra årets tillskott, M/S Finlandia, som nu trafikerar med 2 dagliga rundturer, har möjliggjort att vi kan erbjuda en helt ny produkt. Eckerökoncernens finländska ägande och värderingar erbjuder en utmärkt utgångspunkt för utveckling av tjänster i dessa vatten.

Det är ett nöje att återvända till ett företag som verkligen är kundorienterat och serviceinriktat. Vi vill vara en föregångare inom turism och transport.” – säger Taru Keronen.

Taru Keronen tillträder sin befattning den första mars.

På eventuella frågor svarar koncernchef Björn Blomqvist, telefon 018-28 030 eller Taru Keronen, telefon 050-66209.

Eckerö Line Ab Oy

Björn Blomqvist

Koncernchef

Eckerö Line Ab Oy (grundat 1994) är ett finskt bolag som trafikerar rutten Helsingfors-Tallinn. Eckerö Line är en del av Eckerökoncernen, som grundades år 1961. Bolaget erbjuder bland annat dagskryssningar till Tallinn, hotellresor av hög kvalitet samt frakttjänster. M/S Finlandia är det enda passagerarfartyget som trafikerar rutten Helsingfors-Tallinn under finsk flagg. Eckerö Line är det enda bolaget på rutten som får använda den finska nyckelsymbolen för finländska tjänster. År 2013 hade Eckerö Line 1 227 000 passagerare. För mer information: www.eckeroline.fi