Etusivu » Tiedotteet » Talous » Earth Day 2016 keskustelutilaisuus Eduskunnan kansalaisinfossa: Miten sovitetaan talous ja ympäristö yhteen?

Into Kustannus

Julkaistu: 20.04.2016 klo 09:40
Julkaisija: Into Kustannus

Perjantaina 24.4.2016 klo 10–12

Earth Day:n ja YK:n maaemon päivän kunniaksi Suomen luonnonsuojeluliitto, tietokirjallisuutta edistävä Tiedon jano -projekti, Suomen kohtuutalousverkosto ja kansanedustaja Satu Hassi järjestävät keskustelutilaisuuden ympäristöstä, hyvinvoinnista ja taloudesta. Debatin pohjana on kolme tuoretta tietokirjaa.

Keskustelun ensimmäisen osan (klo 10–11) käynnistävät Tuuli Hirvilammi, Maria Joutsenvirta, Kristoffer Wilen ja Paavo Järvensivu kahteen tuoreeseen tietokirjaan perustuvilla alustuksillaan. Keskustelijoina ovat SDP:n pj Antti Rinne ja muita poliittisia päättäjiä.

Toisessa osassa (klo 11–12) ruotsalainen tietokirjailija ja toimittaja David Jonstad kertoo, miten yhteiskunnan kestävyyttä ja sitkeyttä (recelience) voidaan parantaa sivilisaation kriisin aikaan. Kansanedustaja Satu Hassi avaa keskustelun kommenttipuheenvuorolla.

Lisätietoa kirjoista:
- Maria Joutsenvirta, Tuuli Hirvilammi, Marko Ulvila & Kristoffer Wilén: Talous kasvun jälkeen

- Paavo Järvensivu: Rajattomasti rahaa niukkuudessa

- David Jonstad: Sivilisaation loppu

Lisätietoa tapahtumasta:

- Ari Turunen, 0449891960, Tiedon jano (www.tiedonjano.fi),
- Marko Ulvila, 044-5332368 (marko.ulvila@iki.fi)

Into julkaisee tieto- ja kaunokirjallisuutta sekä Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä.

intokustannus.fi | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus | instagram.com/intokustannus