Etusivu » Tiedotteet » Talous » Ductor Oy kiilasi kansainvälisen cleantech-kilpailun kärkikymmenikköön

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Ductor Oy kiilasi kansainvälisen cleantech-kilpailun kärkikymmenikköön

Julkaistu: 07.12.2015 klo 14:36
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Kansainvälisten pääomasijoittajien tarkoin seuraaman Later Stage Awards -kilpailun järjesti eturivin cleantech-klustereiden yhdistys Global Cleantech Cluster Association (GCCA) viidettä kertaa. Taipein Green Summit 2015 -kokouksen yhteydessä valitut kilpailun Global Top 10 -voittajat seulottiin GCCA:n yli 10 000:nen jäsenyrityksen joukosta. Yksi voittajista on suomalainen Ductor Oy, joka oli mukana kilpailun urbaanin maatalouden kategoriassa.

Later Stage Award -kilpailu siivittää siinä menestyneitä ympäristöteknologian alan yrityksiä vahvasti kasvu-uralle. Globaali kilpailu tarjoaa voittajayrityksille loistavan ponnahduslaudan verkottua kansainvälisten partnereiden ja pääomasijoittajien kanssa.

”Teknologiamme ansiosta saamme biologisella menetelmällä orgaanisesta materiaalista talteen ympäristön kannalta ongelmallisen typen ja fosforin. Samalla biokaasun tuotantoprosessista tulee entistä hallittavampi, puhtaampi ja taloudellisesti kannattavampi”, valaisee Ductor Oy:n toimitusjohtaja Ari Ketola ja jatkaa: ”Ductor on suunnannut rohkeasti ulkomaille jo tuotteen pilottivaiheessa, minkä takia kansainvälinen näkyvyys on meille todella tärkeää. Menestyminen Later Stage -kilpailussa tuo meille uskottavuutta ja avaa varmasti ovia uusilla markkina-alueilla.”

"Kansainvälinen cleantech-klusterien yhteistyö ja liiketoiminnan kehittäminen ovat kriittisiä kulmakiviä matkalla kohti vähähiilistä yhteiskuntaa. Tämän vuoden voittajat ovat teknisesti, strategisesti ja alueellisesti menestyneitä toimijoita. On kunnia palkita heidät Taipein Award Gaalassa", toteaa toimitusjohtaja Chun-Hsu Lin tämän vuoden isäntäorganisaation Green Trade Project Officesta (GTPO).

GCCA:n perustajajäseniin kuuluvan ja Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy:ssä kehittämispäällikkönä toimiva Nina Harjula korostaa, että finaalitapahtuma tarjoaa eri sektoreita edustaville cleantech-yrityksille loistavan mahdollisuuden esitellä osaamistaan kansainvälisille pääomasijoittajille ja mahdollisille yhteistyökumppaneille.

Kaikkiaan kilpailun jäsenklusterit nimittivät yli 150 yritystä tämän vuoden kilpailuun, joista 30 parasta valittiin finaaliin.

GCCA Award 2015 Top 10 voittajat

1. Energy Systems (CleanTech Alliance Washington, Seattle)
  2. BlueinGreen (ACCA, Arkansas)
  3. Cashido (GTPO Taiwan)
  4. Ductor (Finnish Cleantech Cluster, Finland)
  5. Etalim (GreenTech Exchange, Vancouver)
  6. Ingenu (Cleantech San Diego)
  7. Renovate America (Cleantech San Diego)
  8. REstore (Flanders Cleantech Association, Brussels)
  9. Rheology (Australian Cleantech)
  10. Streez (swisscleantech, Zurich).

Top 30 finalistit ja lista kilpailun ehdokkaista löytyy osoitteesta: www.globalcleantech.org/en/custom/company/directory. Ensi vuoden GCCA Later Stage Awards -kilpailun finaali käydään Arkansasin Little Rockissa 12. joulukuuta 2016.

Lisätiedot:

Ari Ketola, toimitusjohtaja

Puh: +358 40 9001441

Sähköposti: ari.ketola@ductor.com

Emmi Kaipio, Projektikoordinaattori

Puh: +358 40 535 3997

Sähköposti emmi.kaipio@ladec.fi

Global Cleantech Cluster Association (GCCA) on voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka päämaja on Atlantassa, Georgiassa, Yhdysvalloissa. Yhdistys luo yrityksille kanavia, joiden kautta ne voivat hyötyä kansainvälisen cleantech-klusterien yhteistyön valtavista eduista tehokkaasti, edullisesti ja jäsennellysti. Global Cleantech toimii porttina vakiintuneille sekä kehittyville cleantech-yrityksille, johdattaen niitä kohti mahdollisia sijoittajia, uusia markkinoita, vaikutusvaltaisia verkostoja, innovatiivisia teknologioita ja parhaita käytäntöjä. GCCA:n perustivat Suomen cleantech-klusteri/LADEC, Skipso, swisscleantech, Technica Communications ja Watershed Capital Group. Jos haluat lisää tietoa Global Cleantechistä, vieraile verkkosivuilla www.globalcleantech.org.

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Kestävän kasvun vauhdittaja

LADEC kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta. Tarjoamme yrityksille monipuolisia yrittäjyys-, sijoittumis- sekä kasvu- ja kehittämispalveluita. Osaamiskärkiämme ovat cleantech ja teollinen muotoilu. Yhtiöllämme on laaja kansainvälinen yhteistyöverkosto erityisesti cleantech- ja kasvurahoitussektoreilla.  www.ladec.fi