Etusivu » Tiedotteet » Talous » Danske Bank Suomen paras suuryritysten pankkipalvelujen tarjoaja 2014

Danske Bank

Danske Bank Suomen paras suuryritysten pankkipalvelujen tarjoaja 2014

Julkaistu: 22.12.2014 klo 09:30
Julkaisija: Danske Bank

Danske Bank on valittu Suomen parhaaksi suuryrityksiä palvelevaksi pankiksi asiakastyytyväisyyttä kartoittavassa Prospera-tutkimuksessa jo toista kertaa peräkkäin.

Danske Bank on Suomen paras pankki mitattaessa suuryritysten asiakastyytyväisyyttä. Tulokset käyvät ilmi vuotuisesta Prospera-tutkimuksesta, jossa tarkastellaan suuryritysten käsityksiä eri pankkien palveluista. TNS Sifo Prosperan toteuttamaan kyselyyn vastasi yhteensä 56 suomalaista suuryritystä, joista 27 yltää vähintään 1,5 miljardin euron vuotuiseen liikevaihtoon.

– Olemme luonnollisesti erittäin tyytyväisiä asiakkailtamme saamaamme tunnustukseen, toteaa Danske Bankin suuryritysliiketoiminnasta vastaava johtaja Mirka Lummaa.

– Meidän näkökulmastamme huomionarvoista on se, että kärkisijan säilyttämisen ohella olemme kyenneet parantamaan useita toimintamme osa-alueita viimevuotisiin tuloksiin verrattaessa. Danske Bank arvioitiin parhaaksi muun muassa proaktiivisuuden, palvelutason ja yrityksen kannalta relevantteihin asioihin keskittymisen osalta - tämä osoittaa sen, että valitsemamme toimintatapa on luonut hyvät edellytykset vastata asiakkaiden tarpeisiin.

Viime vuosien aikana suuryritykset ovat joutuneet varautumaan ja sopeutumaan nopeasti muuttuvaan taloudelliseen ympäristöön. Euroalueen heikko taloustilanne, geopoliittinen turbulenssi sekä kotimaisen kysynnän takkuaminen ovat myös vaikuttaneet useimpien yritysten toimintaan. Tämä heijastuu myös siihen, että Prosperan tutkimuksessa rahoituksen saatavuus sekä likviditeetti- ja valuuttariskin hallinta korostuvat suuryritysten tärkeimpinä pankkipalveluina.

– Pitkäaikainen trendi joukkovelkakirjamarkkinoiden käytöstä rahoituslähteenä on edelleen jatkunut, mutta myös perintein pankkirahoitus on ollut laajasti käytössä hyvän saatavuutensa vuoksi, Lummaa toteaa.

– Kun pankkipalvelujen kova ydin on hyvällä tolalla, kykenemme entistä paremmin vastaamaan asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin ja tarjoamaan räätälöityjä ratkaisuja.

Prospera-tutkimuksen tulokset 2014

TNS Sifo Prospera - Corporate Banking Finland 2014 - Overall performance, All Organizations

Asiakastyytyväisyys - sijoitus ja kokonaisarvosana (1-5):

1. Danske Bank  4,03

2. Nordea           4,01

3. SEB                3,89

Mirka Lummaa, Head of Corporate Banking, Danske Bank. Puh. 010 546 7916

www.danskebank.fi/media

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö,- yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja yli miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.