Etusivu » Tiedotteet » Talous » Danske Bank Suomen paras joukkovelkakirjamarkkinoiden vastapuoli

Danske Bank

Danske Bank Suomen paras joukkovelkakirjamarkkinoiden vastapuoli

Julkaistu: 08.05.2015 klo 11:52
Julkaisija: Danske Bank

Danske Bank on valittu Suomen parhaaksi yritysten joukkovelkakirjamarkkinoilla toimivaksi pankkivastapuoleksi. Tulokset käyvät ilmi TNS Sifo Prosperan kyselytutkimuksessa, jossa tutkittiin pohjoismaisilla markkinoilla toimivia palveluntarjoajia.

TNS Sifo Prospera tutki vuoden 2015 helmi-maaliskuussa Suomessa toimivien pankkien yritys- ja instituutioasiakkaiden tyytyväisyyttä yritysjoukkovelkakirjojen liikkeellelaskuun ja hankintaan liittyviin palveluihin sekä pankkien asiantuntijaosaamiseen. Tutkimuksessa oli mukana kaikkiaan 21 pankkia joita arvioitiin kolmessa tuoteryhmässä: kotimaisessa, pohjoismaisessa sekä high yield-kategoriassa.

Tutkimuksen kärkeen nousi Danske Bank Markets, joka kokonaisvertailussa keräsi 3,86 pisteen keskiarvon viisiportaisessa arvioinnissa.

– Joukkovelkakirjamarkkinan merkitys yritysten varainhankintakanavana on lisääntynyt. Markkinoiden toiminnan takia on tärkeää, että mukana on vastapuolia, jotka tarjoavat ammattimaista palvelua sijoittajille sekä liikkeeseenlaskun yhteydessä että jälkimarkkinoilla, toteaa Samu Slotte, Danske Bank Marketsin Suomen maajohtaja.

Kasvavalla ja kehittyvällä markkinalla vastapuolitoiminnan kulmakivi on asiakaslähtöisyys, ja Slotten mukaan Danske Bank Markets on systemaattisesti kehittänyt toimintaansa tähän suuntaan.

– Uskon, että menestyksemme pohjautuu ensisijaisesti vahvaan ymmärrykseen asiakkaiden tarpeista sekä tavoitteista. Tämänkin tutkimuksen myötä saamamme palaute osoittaa, että paikallisena toimijana meillä on vahva tuntuma Suomen markkinaan ja hyvä käsitys sijoittajien tilanteesta, mutta kykenemme myös hyödyntämään koko pohjoismaisen organisaatiomme vahvuuksia palvelujen tuottamisessa.

– Hyvät tulokset osoittavat, että valitsemamme asiakaslähtöinen toimintatapa toimii. Pyrimme myös jatkossa vastaamaan sijoittajien yksilöllisiin tarpeisiin ja pitämään kärkisijamme johtavana toimijana yritysjoukkovelkakirjojen markkinoilla.

CREDIT PRODUCTS FINLAND 2015
OVERALL PERFORMANCE
TNS SIFO PROSPERA

1. DANSKE BANK MARKETS

2. NORDEA

3. SEB

Samu Slotte, maajohtaja, Danske Bank Markets Suomi. Puh. 010 546 2032

MUITA DANSKE BANKIN PALVELUIHIN LIITTYVIÄ UUTISIA:

Danske Bank paras Cash Management -pankki Suomessa  19.2. 2015

Danske Bank jälleen maailman tarkin ruplaennustaja  11.2.2015

Danske Bank Suomen paras suuryritysten pankkipalveluiden tarjoaja  22.12.2014

Danske Bank on Pohjoismaiden johtavia pankkikonserneja, joka palvelee henkilö-, yritys- ja yhteisöasiakkaita 15 maassa. Suomessa tuotamme asiakaslähtöisiä pankkiratkaisuja lähes miljoonan asiakkaamme tarpeisiin. Danske Bankilla on erinomainen kansainvälinen asiantuntijaverkosto ja olemme modernien mobiili- ja tablettipankkipalvelujen edelläkävijä.