Etusivu » Tiedotteet » Talous » Cursorin blogissa nyt: "E18-moottoritie muokkaa romahduksesta mahdollisuuden"

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Cursorin blogissa nyt: "E18-moottoritie muokkaa romahduksesta mahdollisuuden"

Julkaistu: 30.01.2014 klo 08:00
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursorin blogin uusimmassa kirjoituksessa Venäjä-kasvuohjelman päällikkö ja kehityskäytävähankkeen vetäjä Toomas Lybeck tarkastelee E18-moottoritien ja kehityskäytäväyhteistyön tarjoamia mahdollisuuksia.

”E18-moottoritie muokkaa romahduksesta mahdollisuuden”

”Raju”, ”radikaali” ja ”romahdusmainen”, kuvailevat eräät talousasiantuntijat Kymenlaakson rakennemuutosta. Kilpailukyvyn pudotus on ollut jyrkkä, joten seudun ulkopuolisille tarkkailijoille tilanne saattaa näyttää lohduttomalta.

Tosiasia kuitenkin on, että yrityksiä perustetaan seudulle vuosi vuoden perään erittäin aktiivisesti. Vuonna 2013 niitä ilmaantui 381 kappaletta. Ne, jotka tuntevat paikallisten yrittäjien innovatiivisuutta, tietävät, että paperitehtaiden merkitystä tasapainottamaan on työntynyt joukko asiansa osaavia pienyrittäjiä. Heistä on tullut merkittävä työllistävä voima. --

Tuore kirjoitus kokonaisuudessaan luettavissa tästä linkistä:

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon