Etusivu » Tiedotteet » Talous » Butterfly Venturesin Ville Heikkinen FilmMe Groupin hallituksen puheenjohtajaksi

FilmMe

Julkaistu: 31.03.2015 klo 11:01
Julkaisija: FilmMe

Oululainen vuonna 2011 perustettu startup -yritys FilmMe Group Oy nimesi uudeksi hallituksen puheenjohtajakseen Butterfly Venturesin partnerin, Ville Heikkisen. Ennen tätä hän on toiminut mm. Teknoventuren hallituksen puheenjohtajana. Edellinen puheenjohtaja ja yhtiön perustajajäsen Lauri Salovaara siirtyi hallituksen jäseneksi.

Hallituspaikka on ensimmäinen pääomasijoitusyhtiö Butterfly Venturesille, vaikka yhtiön portfoliossa on jo kymmeniä sijoituskohteita. ”Olemme tietoisesti pysytelleet tähän saakka pois hallituksista, mutta nyt tilanne oli otollinen FilmMe Groupin kohdalla. Yhtiö on selvästi muuttumassa startupista kasvuyritykseksi ja tuemme tätä tietysti kaikin keinoin. Hallituspaikka on erinomainen keino olla vaikuttamassa yhtiön strategiaan ja kansainväliseen kasvuun.”

FilmMe Group on kehittänyt maailman ensimmäisen videokameran, joka seuraa kohdettaan automaattisesti sisä- ja ulkotiloissa. Asiakkaita sillä on Suomen lisäksi Ruotsissa, Norjassa, Englannissa, Skotlannissa ja Espanjassa. Vuoden 2014 liikevaihto oli 0,4M€ ja vuodelle 2015 on budjetoitu 250% kasvua, eli 1,5M€. Toimistot FilmMe:llä on Oulussa ja Helsingissä.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Ville Heikkinen, Hallituksen puheenjohtaja

ville@butterfly.vc

Christian Sundell, Toimitusjohtaja

christian.sundell@filmme.tv

FilmMe Group Oy on Oulussa 2011 perustettu yritys. Yhtiö on kehittänyt maailman ensimmäisen videokameran, joka seuraa kohdettaan automaattisesti sekä sisä-, että ulkotiloissa. FilmMe mahdollistaa mm. etävalmennuksen suorina lähetyksinä ilman kameramiestä.