Etusivu » Tiedotteet » Talous » Best Glass Oy on ostanut Pilkingtonin Nivalan eristyslasitehtaan

Pilkington Automotive Finland Oy

Best Glass Oy on ostanut Pilkingtonin Nivalan eristyslasitehtaan

Julkaistu: 14.08.2014 klo 11:00
Julkaisija: Pilkington Automotive Finland Oy

Pilkington Finland Oy on tänään 14.8.2014 viimeistellyt kaupan, jolla se on myynyt arkkitehtoniseen liiketoimintalinjaan kuuluvan Nivalan eristyslasitehtaansa Best Glass Oy:lle. Nivalan tehtaan työntekijät siirtyvät uuden omistajan palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Nivalan jatkojalostustehtaan myyminen noudattaa NSG Groupin Euroopan arkkitehtonisen liiketoimintalinjan keskipitkän aikavälin suunnitelmaa.

Nivalan tehdas valmistaa eristyslaseja ikkuna- ja ovivalmistajille sekä talotehtaille Suomessa. Se työllistää reilut 30 henkilöä ja on perustettu alun perin 1986. NSG Group osti tehtaan vuonna 2002.

Teemu Ohtamaa, toimitusjohtaja, Best Glass Oy, p. 044 4423200
Petri Halonen, hallituksen puheenjohtaja, Best Glass Oy, p. 0400 889929
Rami Tähtinen, toimitusjohtaja, Pilkington Automotive Finland Oy, p. 050 5660042, rami.tahtinen@fi.nsg.com

---

Pilkington Finland Oy toimittaa tasolasia rakennusteollisuudelle. Pilkington Finland Oy on osa NSG Groupia. Pilkingtonin brändin alla NSG Group valmistaa lasituotteita ja -ratkaisuja kaikille maailman johtaville ajoneuvovalmistajille, rakennusteollisuudelle sekä teknisille markkinoille. NSG Groupilla on tuotantolaitoksia 29 maassa ja myyntiä yli 130 maassa.

NSG Groupiin kuuluu Suomessa myös Pilkington Automotive Finland Oy, jolla on ajoneuvolasitehtaat Tampereella ja Laitilassa sekä pieni yksikkö Ylöjärvellä. Lisäksi Espoossa toimii varaosalasien tukkuliike ja Laitilassa laivojen vaativia lasituksia toimittava yksikkö Pilkington Marine sekä Lahdessa toimintansa pysäyttänyt Lahden Lasitehdas Oy. Suomen toimintojen liikevaihto oli edellisellä tilikaudella 130 milj. euroa ja henkilöstön määrä n. 700.

Best Glass Oy on vuonna 2011 toimintansa käynnistänyt eristyslasin valmistaja. Yhtiö on kasvanut voimakkaasti ja kaupan myötä Best Glass Oy:n osuus Suomen eristyslasimarkkinoista on yli 20 %.