Etusivu » Tiedotteet » Talous » BDO-konsernin vuositulos: Vakaata kasvua sekä Suomessa että kansainvälisesti

BDO Oy

BDO-konsernin vuositulos: Vakaata kasvua sekä Suomessa että kansainvälisesti

Julkaistu: 18.12.2015 klo 13:09
Julkaisija: BDO Oy

Toimitusjohtaja Hannu Riipin mukaan BDO:n menestyksekkään vuoden avaintekijöitä olivat asiakkaiden tarpeisiin keskittyminen sekä hyvään asiakaspalveluun panostaminen. Suomen BDO-konsernin yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi 31.8.2015 päättyneellä tilikaudella 5 % edellisvuoteen verrattuna.

-     Haluamme tukea entistä paremmin asiakasorganisaatioidemme taloushallinnon kehittämistä, läpinäkyvyyttä ja tehostamista. Käynnistimme päättyneen tilikauden aikana taloushallinnon ulkoistamispalvelumme ja tulemme jatkossa panostamaan erityisesti vero- ja neuvonantopalvelutoimintojemme kehittämiseen, Hannu Riippi sanoo.

Konsernin liikevaihto nousi 18,0 miljoonaan euroon edellisvuoden 17,1 milj. eurosta. Kasvua muodostui konsernin kaikilla liiketoiminta-alueilla. Konsernin liikevaihdosta 13,5 miljoonaa euroa koostui tilintarkastuspalveluista ja 4,5 miljoonaa euroa vero- ja neuvonantopalveluista.

Kansainvälisen BDO-jäsenyritysten verkoston yhteenlaskettu liikevaihto päättyneellä tilikaudella on 7,3 miljardia Yhdysvaltain dollaria (6,4 mrd. euroa), mikä tarkoittaa 13 % vuosikasvua kiintein valuuttakurssein.

Arvostetun International Accounting Bulletinin ’Network of the Year’ –tunnustuksen saanut BDO-verkosto palvelee asiakkaitaan maailmanlaajuisesti 154 maassa. Asiantuntijoita verkostolla on 64 303 (+8 %) ja toimistoja maailmanlaajuisesti 1408 (+6 %).

BDO-verkoston kasvun voidaan nähdä johtuvan mm.

• Tilintarkastusalan konsolidoitumisesta
  • Voimakkaasta laajentumisstrategiasta kaikilla alueilla, tuloksena useita merkittäviä fuusioita sekä liikevaihdon kasvua (EMEA +3 %, Americas +22 %, Asia Pacific +10 %)
  • Jatkuvasta orgaanisesta kasvusta sekä kehittyneillä että kehittyvillä markkinoilla
  • Uusista BDO-jäsenyrityksistä ja nykyisen verkoston vahvistumisesta.

Hannu Riippi, Toimitusjohtaja
Puh. 0207 4329 25, hannu.riippi@bdo.fi

BDO on kasvava tilintarkastus-, vero- ja neuvonantopalvelujen asiantuntija. Kansainvälisesti tuemme asiakkaidemme menestystä yli 154 maassa 64 000 asiantuntijamme voimin.