Etusivu » Tiedotteet » Talous » Arkkitehtuuriopiskelijat majoittuvat Suvilahteen

Cramo

Arkkitehtuuriopiskelijat majoittuvat Suvilahteen

Julkaistu: 13.07.2012 klo 09:59
Julkaisija: Cramo

Sadat arkkitehtuuriopiskelijat majoittuvat Suvilahteen

Cramo lahjoittaa Wastelands-tapahtumaan 400 metriä työmaa-aitaa, josta rakennetaan majoitustilat 360 eurooppalaiselle arkkitehtuuriopiskelijalle.

Maanantaina käynnistyy Helsingin Suvilahdessa 450 opiskelijan kaksiviikkoinen arkkitehtuurifestivaali Wastelands. Tapahtuma on osa designpääkaupunkivuoden virallista ohjelmatarjontaa. Ennen tapahtuman starttia nikkaroidaan ympäri Eurooppaa saapuville osallistujille majoitustilat.

– Teemme Cramon lainaamista työmaa-aidoista Suvilahden Kattilahalli-rakennuksen sisälle eräänlaiset aitaukset, joilla jaamme hallin 1 150 neliömetriä osiin. Jokaiselle osallistujamaalle on oma aitauksensa. Majoittujat levittävät aitausten sisälle retkeilyvarusteensa ja yöpyvät niillä sijoilla koko tapahtuman ajan, kertoo Wastelands-tapahtuman tuottaja ja projektinjohtaja Ville Mellin.

Majoitustilojen rakennustyöt aloitettiin torstai-iltana kymmenen hengen porukalla, ja töiden tulee olla valmiit perjantaina ennen iltapäivän palotarkastusta. Ensimmäiset vieraat saapuvat jo sunnuntaina.

– Haluamme olla mukana tässä kansainvälisessä tapahtumassa, jossa rakennusalan tulevaisuuden lahjakkuudet esittäytyvät, kertoo Cramo Finlandin markkinointipäällikkö Lasse Huuhka.

Joka vuosi eri maassa järjestettävän tapahtuman teemana on tänä vuonna  Wastelands. Tapahtumassa opiskelijat pääsevät pohdiskelemaan kymmenissä työpajoissa niin sanotusti maailman takapihojen ja joutomaiden nykytilaa sekä potentiaalia. Tapahtuman aikana järjestetään myös yleisölle avoimia luentoja ja keikkoja. Lisätietoja tapahtumasta osoitteessa http://www.wastelands.fi/.

Lisätietoja, haastattelupyynnöt ja kuvat:

Cramo Finland Oy: Markkinointipäällikkö Lasse Huuhka, puh 040 744 2022, sähköposti: lasse.huuhka@cramo.com

OS/G Viestintä: Mari Kuusinen, puh 040 1964374, sähköposti: mari.kuusinen@osg.fi

Cramo on täyden palvelun toimittaja, joka vuokraa koneita, kalustoa ja siirtokelpoisia tiloja rakennusyrityksille, teollisuudelle ja julkiselle sektorille. Uusien vuokrauskonseptien aktiivisen kehittämisen ansiosta Cramo tarjoaa laajan ja helposti saatavilla olevan valikoiman palveluita ja vuokrattavia tuotteita. Cramon noin 2 700 työntekijää palvelee 15 maassa yli 150 000 asiakasta. Vuokrattavia koneita ja laitteita on yli 200 000.  Cramo-konsernin liikevaihto vuonna 2011 oli 679,9 miljoonaa euroa. Cramo Finland Oy on osa Cramo-konsernia, jonka emoyhtiö Cramo Oyj on listattu Helsingin pörssissä.