Etusivu » Tiedotteet » Talous » Ann Selin valittiin palvelualojen työntekijöiden maailmanjärjestön puheenjohtajaksi

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Julkaistu: 10.12.2014 klo 17:05
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja valittiin tänään UNI Global Unionin puheenjohtajaksi. UNI on palvelualoja edustavien ammattiliittojen kansainvälinen kattojärjestö, jonka jäsenliittojen jäsenmäärä on yhteensä yli 20 miljoonaa.

Selinin valinta tapahtui UNIn kongressissa Etelä-Afrikan Kapkaupungissa, jossa paikalla oli edustajat yli 900 ammattiliitosta. Suomalaisista liitoista UNIn jäseniä ovat PAMin lisäksi muun muassa Ammattiliitto PRO, TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto, Suomen Ekonomiliitto SEFE, Insinööriliitto IL , Tekniikan akateemiset TEK, Vakuutusven Liitto VvL ja Metallityöväen Liitto.

Timo Piiroinen, viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki