Etusivu » Tiedotteet » Talous » Ammattiliitto Pro: Loistavia laivauutisia Turusta!

Ammattiliitto Pro

Ammattiliitto Pro: Loistavia laivauutisia Turusta!

Julkaistu: 06.09.2016 klo 13:23
Julkaisija: Ammattiliitto Pro

Meyer Turku julkisti tänään 6.9. uuden risteilylaivatilauksen Carnival Corporationilta. Se takaa työllisyyden Turun telakalla vuoteen 2022 asti.

-        Loistava uutinen! Tilaus kertoo luottamuksesta suomalaiseen huippuluokan suunnittelu- ja valmistusosaamiseen.  Meyerin Turun telakka ja sen yhteistyökumppanit ovat maailman risteilyalusteknologian kärjessä näillä uuden sukupolven ” vihreillä ”, nesteytettyä maakaasua käyttävillä aluksilla. Tilaus turvaa telakalle ja sen yhteistyökumppaneille koko Suomessa työllisyyttä pitkälle 2020-luvulle, arvioi Ammattiliitto Pron teollisuussektorin johtaja Markku Palokangas.

Meyerin Turun telakan asiantuntijoiden ja toimihenkilöiden pääluottamusmies Osmo Salo muistuttaa, että suomalaisen meriteollisuuden kasvu ja menestyminen edellyttävät nyt satsauksia alalle hakeutuvien koulutukseen.

-        Tilaus varmistaa työtä pitkälle tulevaisuuteen ja toivottavasti kannustaa nuoria hakeutumaan alan koulutukseen. Koulutuspoliittisissa linjauksissa on myös syytä huomioida alan tulevaisuudennäkymät ja tehdä sen mukaisia päätöksiä. Suomi tulee jatkossakin pärjäämään korkealla osaamisella ja laadukkaalla, koulutetulla työvoimalla, Salo toteaa.

Turun telakan henkilöstö on muutamassa vuodessa saanut kokea työpaikkojensa jatkuvuudessa täyskäännöksen Meyerin omistuksen myötä.

-        Henkilöstön puolesta olen todella iloinen, koska menneiden vuosien vaikeinakin hetkinä säilynyt usko tulevaisuuteen on toteutunut vuosi vuodelta kasvavana tilauskirjana, Salo sanoo.

Lisätietoja        Johtaja Markku Palokangas, Ammattiliitto Pro, p. 050 67467

Toimihenkilöiden pääluottamusmies Osmo Salo, Meyer Turku, p. 046 9205149

Ammattiliitto Pro on Suomen suurin yksityisen sektorin toimihenkilöjärjestö. Liittoon kuuluvat teollisuuden, palvelujen, finanssialan sekä ict- ja viestintäalan asiantuntijat, esimiehet ja toimihenkilöt. Pro on STTK:n jäsenjärjestö.

Prolla on noin 120 000 jäsentä. Liitto neuvottelee noin 60 työehtosopimusta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki