Etusivu » Tiedotteet » Talous » Alfa Laval voittanut 7,9 miljoonan euron ruokatilauksen Kiinassa

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval voittanut 7,9 miljoonan euron ruokatilauksen Kiinassa

Julkaistu: 22.09.2015 klo 09:55
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen kahden prosessilinjaston toimittamisesta Kiinan elintarviketeollisuudelle. Tilaus on arvoltaan noin 7,9 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuonna 2016.

Toimitus kattaa teknisen suunnittelun lisäksi useita eri laitteita, kuten lämmönvaihtimet ja separaattorit, joita tarvitaan soijapavun ja maissiöljyn jalostusprosessissa.

“Elintarviketeollisuus on tärkeä osa liiketoimintaamme ja näemme siinä paljon mahdollisuuksia,” toteaa Alfa Laval Groupin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että… Kiina on YK:n elintarvike- ja maatalousjärjestön FAO:n mukaan maailman neljänneksi suurin soijapavun tuottaja heti Yhdysvaltojen, Brasilian ja Argentiinan jälkeen?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 18 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).