Etusivu » Tiedotteet » Talous » Älä maksa tuplahintaa lennoista - vinkit lentojen varaamiseen

Lentovertailu.fi

Älä maksa tuplahintaa lennoista - vinkit lentojen varaamiseen

Julkaistu: 13.06.2012 klo 07:00
Julkaisija: Lentovertailu.fi

Viime hetkellä lentolippunsa hankkivat joutuvat maksamaan lennostaan jopa tuplahinnan. Lentovertailu.fi-sivusto seurasi 11.6.2012 lähtevien lentojen hintoja seitsemän viikon ajan. Seurantajakson aikana hinnat nousivat keskimäärin noin 100%.

Hintakilpailu on tuonut lentohintoja alaspäin, mutta kuluttaja hyötyy niistä vain jos hän varaa lentonsa hyvissä ajoin. Seuranta osoitti hintojen nousevan tasaiseen tahtiin lähtöpäivän lähestyessä. Selvä nousu nähtiin viikko ennen lähtöpäivää.

Matkasuunnitelmissaan empineen tilanne ei kuitenkaan ole toivoton, sillä kesäkuukausille löytyy vielä edullisia lentoja Euroopan kaupunkikohteisiin.

Näin löydät halvat lennot kesälle

• Selaa lentotarjouksia. Esimerkiksi Saksaan, Puolaan ja Riikaan löytyy edelleen halpoja lentoja.
  • Varaa lentosi ajoissa, ainakin pari kuukautta etukäteen etenkin jos haluat lennot tietylle viikolle tai tiettyyn kohteeseen.
  • Jousta lentopäivissä mikäli mahdollista. Viikonloppulennon siirtäminen arkipäivälle voi tuoda tuntuvan säästön. Kokeile lentojen hakukoneiden avulla, miten hinta muuttuu eri päivinä.
  • Suora lentoyhteys on nopea ja vaivaton, mutta välilaskut Euroopan lentokentillä menevät yleensä sujuvasti ja tuovat selvää säästöä. Esimerkiksi kesä-heinäkuun vaihteen lennot Barcelonaan saa alle 200 eurolla, jos tekee välilaskun Saksassa. Tarkista, ettei koneenvaihtoon varattu aika ole liian lyhyt - tai vastaavasti odotusaika liian pitkä.

Hintaesimerkkejä

Helsinki-Barcelona 25.6.2012-1.7.2012 190 € (välilasku Münchenissä)
Helsinki-Varsova 6.8.2012-9.8.2012 109 € (LOT:n suora lento)
Helsinki-Riika 19.7.2012-23.7.2012 90 € (välilasku Tallinnassa, vaihtoehtoisesti suora lento alk. 117 €)

(Lentohintojen jatkuvan elämisen takia esimerkkihinnat eivät välttämättä ole enää voimassa. Tilanne on tarkistettu Lentovertailu.fi:n hakukoneessa 13.6.2012 kello 0:30)

Antti Väänänen
mail@lentovertailu.fi
puh. 045-6751179

Tarkemmat tiedot hintaseurannasta: http://www.lentovertailu.fi/seuranta/

Lentovertailu.fi on matkailun verkkolehti, joka esittelee kiinnostavia matkakohteita ja antaa vinkkejä matkan suunnitteluun. Sivuston hakutoimintojen avulla voi löytää halvat lennot ja äkkilähdöt. Palvelua ylläpitää espoolainen Silky Sand Media.