Etusivu » Tiedotteet » Talous » Ajanta Oy on ostanut 40 % osuuden Alexandria Pankkiiriliikkeestä

Alexandria

Ajanta Oy on ostanut 40 % osuuden Alexandria Pankkiiriliikkeestä

Julkaistu: 04.08.2016 klo 07:00
Julkaisija: Alexandria

Sijoitusyhtiö Ajanta Oy on hankkinut 40 % osuuden sijoituspalveluyhtiö Alexandria Pankkiiriliike Oyj:stä. Kaupan myötä Ajannasta tulee Alexandrian toiseksi suurin omistaja, loput 60 % yhtiöstä omistaa konsernin toimitusjohtaja ja perustajaosakas Jan Åkesson.

Ajannalla on pitkä kokemus sijoitustoiminnasta sekä listattujen ja listaamattomien yhtiöiden että kiinteistöjen parissa ulkomailla ja Suomessa.

– Aiomme jatkaa kasvu-uralla ja laajentaa toimintaamme edelleen. Kokeneen pitkän linjan sijoitusyhtiön mukaan saaminen on tässä vaiheessa meille hieno mahdollisuus. Ajannan laaja kokemus, vahva toimialaosaaminen ja kotimaiset sekä kansainväliset verkostot tukevat erinomaisella tavalla kasvustrategiaamme. Finanssiala on suuressa murroksessa ja hyötyäkseen siitä on tärkeää pystyä tekemään oikeita päätöksiä nopeasti, Åkesson kertoo.

Jan Åkesson
Alexandria Pankkiiriliike Oyj
jan.akesson@alexandria.fi

Alexandria Pankkiiriliike Oyj

Vuonna 1996 perustettu Alexandria on 20 vuoden aikana kasvanut yhdeksi Suomen suurimmista sijoituspalveluyhtiöistä. Yhtiö on erikoistunut laadukkaisiin säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuihin. Alexandria palvelee lähes 70 000 asiakastaan 26 paikkakunnalla yli 300 sijoitusalan asiantuntijan voimin. Konsernin liikevaihto kasvoi vuonna 2015 lähes 28 miljoonaan euroon. Konsernin muodostavat Alexandria Pankkiiriliike Oyj, Alexandria Rahastoyhtiö Oy sekä strukturoituihin sijoitustuotteisiin erikoistunut Alexandria Markets Oy.

www.alexandria.fi