Etusivu » Tiedotteet » Talous » ADVENin bioenergiaan perustuva kattilalaitos vihittiin käyttöön Sastamalassa

Adven Oy

ADVENin bioenergiaan perustuva kattilalaitos vihittiin käyttöön Sastamalassa

Julkaistu: 11.03.2014 klo 09:25
Julkaisija: Adven Oy

Sastamala 11.3.2014 - Adven Oy rakensi Sastamalaan nykyisen biolämpölaitoksen yhteyteen toisen, bioenergiaan perustuvan kattilalaitoksen, jolla tuotetaan energiaa Sastamalan Lämpö Oy:lle kaukolämpöverkkoon sekä höyryä paikallisen teollisuuden tarpeisiin. Laitos edustaa uusinta leijupetitekniikkaa. Polttoaineena laitos käyttää lähialueilta kerättyjä metsäpohjaisia polttoaineita.

Adven on toiminut Sastamalassa energiantoimittajana jo yli vuosikymmenen ajan. Uusi laitos takaa kasvavan energiankulutuksen tuottamisen ympäristömyötäisesti ja kustannustehokkaasti biopolttoaineilla, raskaan polttoöljyn sijaan.

-   Laitos on suunniteltu suomalaisella insinööritaidolla ja valmistuksen kotimaisuusaste on korkea. Mm. teräsrakenteet ja kattilan paineastia on valmistettu Suomessa. Erityisesti hyvä suunnittelutyö näkyi jo rakentamisvaiheessa, kertoo projektipäällikkö Mikko Rajamäki Advenilta. Projekti sujui erittäin hyvin ja aikataulussa. Suuri kiitos yhteistyökumppaneillemme ja Sastamalan kaupungille hyvin sujuneesta yhteistyöstä, jatkaa Rajamäki.

Adven on luotettavia energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Advenin toiminta perustuu asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla energia tuotetaan luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Advenin tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sekä sähkö. Advenin liikevaihto vuonna 2012 oli 186 M€. Lisätietoja www.adven.fi.