Etusivu » Tiedotteet » Talous » ADVEN muuttaa Oitin alueen energiatalouden hiilidioksipäästövapaaksi

Adven Oy

ADVEN muuttaa Oitin alueen energiatalouden hiilidioksipäästövapaaksi

Julkaistu: 17.06.2013 klo 10:10
Julkaisija: Adven Oy

Hausjärvi 17.6.2013 – Adven aloittaa uuden kaukolämpölaitoksen rakennushankkeen Hausjärven kunnan Oitin kylässä. Laitoksen pääpolttoaineena tulee olemaan paikalliset, uusiutuvat ja hiilidioksidipäästövapaat polttoaineet, kuten metsähake.

Rakennushankkeen pääasiallinen tarkoitus on muuttaa Oitin alueen energiatalous ympäristömyönteiseksi, hyödyntää paikallista bioenergiaa sekä turvata alueen energian tarve pitkälle tulevaisuuteen. Tällä hetkellä kaukolämpöverkon polttoaineena käytetään raskasta polttoöljyä.

Uusi kaukolämpölaitos tulee palvelemaan myös uutta kaavoitettua yritysaluetta. Jatkossa lämpölaitos tarjoaa alueen yrityksille lämpöenergiaa kilpailukykyiseen hintaan ja näin tukee Oitin alueen kasvua ja kehitystä.

Hausjärven kunta ja Adven järjestävät hankkeesta yhteisen tiedotustilaisuuden elokuun 2013 lopulla.

Hausjärven kunta, Oitti

Hausjärven kunnassa Oitin kylässä on aluelämpöverkko, joka tuottaa lämpöä alueen yrityksille, julkishallinnolle ja asukkaille. Hausjärvi on liki 8900 asukkaan kasvava kunta eteläisessä Hämeessä. Sijainti on loistava, tunnin matkan päässä Helsingistä ja kahdesta lentokentästä. Myös maantiestön päätiet ja rautatieverkosto palvelevat alueen asukkaita ja yrityksiä.

Adven Oy

Adven on luotettavia energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Ratkaisut perustuvat asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla Adven toimittaa energiatuotteet luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sähkö sekä muut asiakkaan edellyttämät tuotteet. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 162 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. www.adven.fi

Adven on johtava energiaratkaisuja ja kaukolämpöä toimittava energiayritys. Ratkaisut perustuvat asiakkaiden tarpeisiin räätälöityihin kokonaisratkaisuihin, joiden avulla Adven toimittaa energiatuotteet luotettavasti, kustannustehokkaasti ja ympäristövaikutukset minimoiden. Tuotteita ovat mm. teollisuushöyry ja -kylmä, lämpö, jäähdytysratkaisut, kaasu, sähkö sekä muut asiakkaan edellyttämät tuotteet. Adven toimittaa energiaa Suomessa ja Virossa 162 räätälöidyn laitoksen ja 46 kaukolämpöverkon voimin. www.adven.fi