Etusivu » Tiedotteet » Talous » Adobe ostaa Fotolian

Adobe ostaa Fotolian

Julkaistu: 12.12.2014 klo 16:31
Julkaisija: Adobe

Adobe on solminut sopimuksen amerikkalaisen Fotolian ostamisesta. Fotolia on johtava markkinapaikka lisenssimaksuttomille valokuville, muulle kuvamateriaalille ja HD-videolle. Kaupan arvo on noin 800 miljoonaa dollaria eli noin 645 miljoonaa euroa. Fotolia integroidaan Adobe Creative Cloudiin, minkä jälkeen Creative Cloud -käyttäjät saavat mahdollisuuden ostaa luovaa sisältöä Fotolian yli 34 miljoonaa kuvaa ja videota käsittävästä valikoimasta.

Fotolian hankkiminen vahvistaa entisestään Creative Cloudin asemaa elinvoimaisena luovien osaajien yhteisönä ja visuaalisen osaamisen näyttelytilana. Adobe Creative Cloudilla on yli 3,4 miljoonaa käyttäjää. Creative Cloud tarjoaa kaikki Adoben työkalut luovaan työhön työpöytälaitteille ja mobiilisovelluksina sekä koulutussisältöä, luovaa sisältöä ja palveluja. Adobe aikoo pitää Fotolian myös erillisenä kuva- ja videopalveluna, johon on vapaa pääsy.

Vuonna 2014 perustetun, 23 maassa toimivan Fotolian omistavat Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P., TA Associates ja yrityksen johto. Kaupan arvioidaan toteutuvan Adoben kuluvan tilikauden (12/2014–11/2015) ensimmäisen neljänneksen loppupuolella. Kauppa edellyttää viranomaishyväksyntää ja tavanomaisten kauppaehtojen toteutumista.

Tutustu alkuperäiseen englanninkieliseen tiedotteeseen: http://www.adobe.com/news-room/pressreleases/201412/121114adobetoacquirefotolia.html

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2014 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Creative Cloud, Adobe Premiere, SpeedGrade, Prelude and After Effects are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.